Tjock till smal

Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Linda - 24 maj 2012 23:40

 Jag har haft kontakt med läkaren idag, eftersom jag inte tycker citodonen hjälper tillräckligt, dessutom mår jag illa av den.  Så jag har fått en ny värktablett med lite muskelavslappnande.  Och än så länge måste jag säga att den funkar väldigt bra på min vanliga huvudvärk, och även rent kroppsligt Jag är inte lika spänd.  
Jag blir sjukskriven i två veckor till. 

Dessa två veckor ska jag fokusera på en sak. Yoga och core.  Jag hittade en bok som jag kände att jag bara måste ha. Jag läste om den i senaste Topphälsa.

 



Boken handlar om yoga mot migrän och huvudvärk.  Det känns inte som om mycket tar bort smärtan. Men kan jag få bort min vanliga huvudvärk och migrän, så lägger jag gärna den tiden på yoga


  Det skadar ju inte iallafall.  Jag var ute och gick veckans längsta promenad på nästan 3 km.  Det var varmt och både jag och hunden flåsade.  När jag ökade takten på promenaden så dröjde det inte länge innan smärtan dök upp igen.  Så min vanliga medicin mot huvudvärk, nämligen långa snabba powerwalks, funkar inte nu, när det snarare framkallar smärtan.


Nu ska jag lägga mig och sova.  Och hoppas på en lugn natt med mycket sömn istället för värk.

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards