Tjock till smal

Alla inlägg den 25 maj 2012

Av Linda - 25 maj 2012 21:21

Igår fick jag ett nytt läkemedel utskrivet som läkaren hoppades skulle hjälpa mot smärtan.  Och nog hjälpte den, mot spänningsvärken efteråt, men inte mot min vanliga smärta.  Nu har jag fått ytterligare en ny värktablett, och hjälper inte den så finns det inget som hjälper, som jag kan ta hemma.   Så nu har jag beställt den här boken.

 

Migränyoga.  Jag måste ge det en chans.  Nu har jag försökt med diverse värktabletter och inget rår på smärtan.


Jag beställde även denna boken;  


För nu känner jag att jag börjar falla neråt igen.  Trots att jag kämpar emot. Men det känns nästan lite hopplöst att inte veta varför jag får skallen uppkarvad varje morgon eller hur man får det att sluta.


Jag vill definitvt försöka må så bra jag kan under de perioder av dygnet som smärtan inte anfaller, så jag tänker gå mer promenader ute, och läsa mer böcker.  Jag har en benägenhet att hamna framför datorn, och så flyger tiden iväg.  Att läsa är jobbigare, jag har inte tålamod att vänta på en handling utan jag måste fångas från första sidan.  Jag har jättemånga böcker som väntar på att bli lästa.  Men datorn är mer lätttillgänglig.  Det måste bli ändring på det.  Det är sällan jag sitter och njuter framför datorn, men har flera minnen av att jag har njutit av att läsa en bok. 


Jag blev glad när jag vägde mig imorse också. Vågen visade på 90.6 kg.  Snart har jag nått mitt första delmål.  Och då ska jag klippa mig  

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards