Tjock till smal

Alla inlägg den 18 maj 2012

Av Linda - 18 maj 2012 19:09

Nu när jag har smärtsam värk större delen av dagarna har drömmarna tagit större och större del av mitt varande. Många av mina drömmar har redan blivit sanna.  Jag har både katt och hund, något jag är väldigt glad för och som i större delen av mitt förhållande har varit just en dröm. Dröm som blivit sann.  Men bara för att några drömmar blivit sanna så innebär inte det att drömmarna försvinner.


Förutom drömmen om att vakna smärtfri, utan vare sig huvudvärk eller vanlig generell värk, så har jag många drömmar.  En av dessa drömmar höll jag på att förverkliga innan denna jävliga huvudvärk satte igång.  Nämligen att kunna jogga.  Jag lyckades jogga 4 km i ett sträck, vilket är mer än jag lyckats i hela mitt liv. En dröm som jag har är att springa tjejmilen.  Den drömmen kändes ganska realistisk innan den här skiten inträffade.

En annan dröm jag har, till min mans stora förtvivlan, är att fylla huset med djur.  Inget kan få en att känna lycka på samma sätt som djur.  För mig är djur trygghet, kärlek och lycka allt i ett.  De ger mer än de tar, och det jobbiga blir bara glädjefyllt även om det är jobbigt.  


När jag var liten läste jag en bok om en vit schäfer. Och jag träffade en vit schäfer som var så fin. Den vita schäfern fick jag reda på att det inte fanns många av.  Nu  har jag fått reda på att den vita schäfern numer är en egen hundras.  Vit herdehund.


Hade jag vetat om den här rasen tidigare, så hade det troligtvis blivit en sådan istället för Leonberger.  Men jag hade faktiskt inte någon aning om existensen förrän några veckor sedan.  En sådan här hade gärna fått sällskapa med hunden vi har. 


En annan dröm jag har är att få en sådan här;

  En fransk vädeur.  En gammal klasskamrat hade en fransk vädeur när vi var små och jag vart förälskad. Mannen tycker dock kaniner är till för att ätas så vi har en lite konflikt där.


Men 2 hundar, gärna ytterligare en katt, och 1-2 kaniner så känner jag mig nog nöjd på djurfronten.  Och när jag ändå drömmer så älskar jag vatten.  Jag har aldrig kännt mig manad att skaffa pool som grannarna har.  Därmot tycker jag det är väldigt rofyllt med vatten och speciellt att höra vatten som porlar. 


När vi flyttade hit till vårt hus så fanns det en liten damm.  Det var bara att den var belägen under två stycken äppleträd.  När vi hade bott här i ett år, grävde vi igen dammen.  Men en dröm är att anlägga en ny damm.  Gärna med fiskar.

    

Ja...jag har många drömmar.  Att lära mig yoga och spela gitarr (fast jag är helt omusikalisk) är ytterligare några.

Men för att kunna realisera någon av dessa drömmar så måste jag först bli frisk.  Och på måndag har jag läkartid igen. Jag börjar bli stamkund där.


Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards