Tjock till smal

Direktlänk till inlägg 25 maj 2013

Efter helgen...

Av Linda - 25 maj 2013 17:51

Jag ser med avsmak på min stora mage.  Jag är inte gravid men större än när jag var gravid.

Tänker att på måndag, då ska jag börja äta smalt och nyttigt.  Då ska kolhydraterna, och chipsen bort. För all framtid.  På måndag då ska jag börja banta. 

Säger som mormor,  jag börjar banta på måndag.  Hon dog överviktig. 


Eftersom jag ska utesluta kolhydrater och chips, så proppar jag i mig chips under helgen som om jag aldrig mer ska få äta det.  Vilket ju är sant. 

På måndag....Då ska mitt nya liv börja. 


Så börjar mitt nya smala  liv,  för att ta slut på onsdagen. 

Misslyckande!  Då jag misslyckats kan jag ju lika gärna fortsätta äta.  Jag börjar om på måndag igen. 

Det kommer flera måndagar.  Flera misslyckanden.   Varje helg proppar jag i mig eftersom jag aldrig mer kommer äta chips igen.  Aldrig mera ostbågar.  Så jag proppar i mig.  Jag måste minnas smaken,  den himmelska smaken. Gud vad gott.  Usch, vad äckligt!


Måndag.....jag börjar på måndag.   Nä....jag börjar nu istället.

 
 
mariellejohnsson

mariellejohnsson

27 maj 2013 21:00

Åh hjälp vad jag känner igen det där!!! Precis så är det! Idag skulle jag ha varit och simmat. Och så blev det aldrig av. Åh jag mår så himla dåligt över det där.
Kram på dig. Har hört nånstans att det är det inre som räknas ;-)

http://mariellejohnsson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 8 juli 2013 19:55

ME/CFS     FIBROMYALGI      

Av Linda - 6 juli 2013 00:09


Inatt eller igår kväll fick jag en insikt.  Jag sa adjö till mig själv.  Till den människan jag var.  Det är ingen idé att se tillbaks, att se den friska, aktiva Jag.  Den människan finns inte längre.    Jag lyssnade på Glenn Harrolds app på ...

Av Linda - 4 juli 2013 16:51


Jag har ju som bekant gått upp många, många, många kilon i vikt, under en kort period.  Närmare 27 kg för att vara exakt.  I mars vägde jag 85 kg, efter 15 kilos viktminskning.   Jag kämpade för att sluta med mitt zolpidemmissbruk, med följden at...

Av Linda - 16 juni 2013 22:32


Nu blir det bloggtorka ett tag för min  dator försvinner ner till Varbergstrakten där mina två äldsta barn ska vara i 1,5 vecka.     Jag känner mig väldigt stolt för igår och idag satt min man och mina barn och snaskade chips och ostbågar.  Det g...

Av Linda - 14 juni 2013 17:02

Sedan sista inlägget har det skett en försämring i min ME      Orken är nära noll nu, och jag är sängliggandes närmare 20 timmar om dygnet.  Alla tankar på träning eller promenader mer än korta kisspromader med hunden är lönlösa.     Jag har ...

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards