Tjock till smal

Direktlänk till inlägg 30 april 2013

Några delar bra, och några delar dåligt.

Av Linda - 30 april 2013 12:57

Det dåliga är att jag senaste tiden blivit trött, trött, trött.    Fibrovärken har blivit mycket värre, och jag har ont dagligen.


Det som är bra är bland annat att jag kan ge hunden den motionen han behöver.  Jag har ju så svårt att gå längre sträckor, men nu när våren har kommit så har jag tagit fram min cykel, och testat att cykla med Akiro.  Och det går bra!!  Pulsen är lika hög som när jag går, men eftersom jag cyklar kommer jag längre.  Så hunden travar bredvid min cykel och vi har utökat hans motion med det dubbla.  Det känns jätteskönt att jag faktiskt kan ge honom det iallfall. Åtminstone några dagar i veckan.



Jag var hos husläkaren idag. Och jag slås än en gång om vilken tur jag har.  Min husläkare vet ingenting om ME.  Men nu när neurologen gett mig till 99% en ME/cfs diagnos, så tog jag med mig information till min husläkare.


Han tyckte det var jättebra, och han skulle läsa igenom allt för att han har nytta av det i sin roll som läkare, men framför allt i relationen till mig.  Han förlängde sjukskrivningen och förnyade en del recept. 


Även om jag inte är glad över ME;n så är jag glad över att jag har läkare som bemöter mig med respekt och vill ta till sig information. 


Nu är jag helt slut efter en dag i Enköping.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 8 juli 2013 19:55

ME/CFS     FIBROMYALGI      

Av Linda - 6 juli 2013 00:09


Inatt eller igår kväll fick jag en insikt.  Jag sa adjö till mig själv.  Till den människan jag var.  Det är ingen idé att se tillbaks, att se den friska, aktiva Jag.  Den människan finns inte längre.    Jag lyssnade på Glenn Harrolds app på ...

Av Linda - 4 juli 2013 16:51


Jag har ju som bekant gått upp många, många, många kilon i vikt, under en kort period.  Närmare 27 kg för att vara exakt.  I mars vägde jag 85 kg, efter 15 kilos viktminskning.   Jag kämpade för att sluta med mitt zolpidemmissbruk, med följden at...

Av Linda - 16 juni 2013 22:32


Nu blir det bloggtorka ett tag för min  dator försvinner ner till Varbergstrakten där mina två äldsta barn ska vara i 1,5 vecka.     Jag känner mig väldigt stolt för igår och idag satt min man och mina barn och snaskade chips och ostbågar.  Det g...

Av Linda - 14 juni 2013 17:02

Sedan sista inlägget har det skett en försämring i min ME      Orken är nära noll nu, och jag är sängliggandes närmare 20 timmar om dygnet.  Alla tankar på träning eller promenader mer än korta kisspromader med hunden är lönlösa.     Jag har ...

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Skapa flashcards