Tjock till smal

Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Linda - 22 maj 2012 19:17

Igår tillbringade jag hela dagen på akuten.  Jag fick göra en akutröntgen av hjärnan.  Och allt var bra. Ingen tumör, bra blodtryck, bra värden.   Likväl har jag denna förlamande handikappande huvudvärken.


I postlådan låg idag denna;

    


Som en påminnelse av att jag inte har kunnat träna.  Men jag ska göra det. Om jag så ska dö på kuppen. Jag får väl promenera i värsta fall och satsa på en tidsförbättring nästa år. 


Vad händer nu då när jag fått veta att jag inte kommer dö i cancer? 

Läkaren skickar en remiss till neurologen, jag ska träffa en sjukgymnast, sjukskrivningen förlängs med troligtvis ytterligare två veckor, och jag får mer smärtstillande. Yeah!   Under tiden tills att denna konstiga huvudvärk försvinner så försvinner mina dagar.  Halva dagarna kan jag inte fungera alls.  Och som grädde på moset, som följd över att jag inte tränar så har fibrosmärtorna blivit värre, jag har fått ondare rent generellt i kroppen.  Jag tål min vanliga huvudvärk sämre (dvs den känns värre) och jag har blivit mer ljudkänslig.   Det krävs inte mycket för att det ska bli outhärdligt, och det är inte alltid helt lätt när man har barn som är högljudda av naturen. 


Nu ska jag fundera på hur jag själv ska kunna påverka mitt mående så jag inte faller ner i någon depression vilket är lätt när man har sådan smärta att man är villig att ta livet av sig varje förmiddag. 


Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards