Tjock till smal

Direktlänk till inlägg 30 april 2013

Den där balansen

Av Linda - 30 april 2013 19:32

Jag fick en läxa av psykologen, som jag inte får träffa mer *buuhu* att jag skulle skriva ett schema och sedan hålla mig till det oavsett om jag har en bra dag eller en dålig dag, göra så under en månad och sedan utvärdera. 


Schemat som vi gjorde tillsammans skulle se ut såhär.


07.  Väcker barn och ser till att de kommer iväg till skolan

8-10 Vila

10. Hundpromenad 30 min (vilket det tar mig att gå 1 km)  el hundcykelpromenad 30 min

10.30 Vila

11. Frukost/lunch

12. Aktivitet ( handla, biblioteket alt träna)

13-15 vila

15 Hundpromenad

16 Vila

17. Aktivitet ( laga mat, plocka undan disken)

18. Hundpromenad

19-21 Tv/Vila

21. Kissa hund

22 Lägga sig.


Vem tror att det faktiskt går att hålla ett sådant här schema?  Hittills har jag inte lyckats hålla det.

Varken åt ena eller andra hållet.   Har jag en dålig dag är det bara hunden som är prioriterad, att han får komma ut.  Har jag en bra dag....så känns det väldigt frustrerande att hålla igen.   Speciellt på helgerna är det svårt att hålla igen, då är sambon hemma.  Nä...jag får försöka hitta någon rytm som gör att jag känner att jag har någon livskvalité utan att behöva göra mig sjuk hela tiden.  


 

 
 
sara

sara

1 maj 2013 14:42

Vilken klok och bra psykolog, dålig stil att sluta när du som bäst behöver honom!
Bra är det schema som man kan följa.
Själv låg jag på ungefär den nivån i höstas, innan kraschen i oktober, och ska minsann jobba mig upp till den igen under sommaren har jag tänkt. Kunna gå en km utan att bli sjuk. Kunna ha en aktivitet som tar mig hemifrån två ggr/vecka eller kanske tre. Tänk att få åka och köpa mjölk på Maxi! Som det nu har varit har jag vissa veckor tagit mig till vårdcentralen, andra veckor fått ta terapin på telefon. That's it. inte gå och fika, inte köpa ny tröja till dottern (jo på postorder) etc ...
Så var försiktig som attan, så du gör ett schema som är bra för dig i första hand, inte ett som innehåller det du har lust att klara, men faktiskt inte tål.

Kram!

http://medanlivetpagar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 8 juli 2013 19:55

ME/CFS     FIBROMYALGI      

Av Linda - 6 juli 2013 00:09


Inatt eller igår kväll fick jag en insikt.  Jag sa adjö till mig själv.  Till den människan jag var.  Det är ingen idé att se tillbaks, att se den friska, aktiva Jag.  Den människan finns inte längre.    Jag lyssnade på Glenn Harrolds app på ...

Av Linda - 4 juli 2013 16:51


Jag har ju som bekant gått upp många, många, många kilon i vikt, under en kort period.  Närmare 27 kg för att vara exakt.  I mars vägde jag 85 kg, efter 15 kilos viktminskning.   Jag kämpade för att sluta med mitt zolpidemmissbruk, med följden at...

Av Linda - 16 juni 2013 22:32


Nu blir det bloggtorka ett tag för min  dator försvinner ner till Varbergstrakten där mina två äldsta barn ska vara i 1,5 vecka.     Jag känner mig väldigt stolt för igår och idag satt min man och mina barn och snaskade chips och ostbågar.  Det g...

Av Linda - 14 juni 2013 17:02

Sedan sista inlägget har det skett en försämring i min ME      Orken är nära noll nu, och jag är sängliggandes närmare 20 timmar om dygnet.  Alla tankar på träning eller promenader mer än korta kisspromader med hunden är lönlösa.     Jag har ...

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards