Tjock till smal

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Linda - 11 januari 2012 21:40

 Sitter och tittar på Biggest looser.  Jag ser mig inte direkt som fet.  Jag vet att jag är tjock. Jag vet att jag är överviktig, och jag vill naturligtvis gå ner i vikt.  Men gå ner har jag velat i hela mitt liv. Ända sen jag var 12 år och vägde 58 kg (och var lika lång som jag är idag).  Jag har varit missnöjd med min kropp i stort sätt hela mitt liv.  Men i realiteten är det först sedan 5 år jag började lägga på mig.  Jag har bantat och gått ner, gått upp, bantat osv.  En tvättäkta jojobantare.  Idag är jag uppe i 94, och har hållt det i ca 3 veckor.  Men jag har ändå inte på allvar sett mig som så där jättefet. Men nu när jag tittar på Biggest Looser så inser jag att....jag hade kunnat vara med. 


Denna dagen har varit en dålig dag. Jag har haft ont,ont i axlar, nacke och skuldror.

Jag var hos läkaren, en ny läkare,  som ska göra smärtutredning en gång till.  Men vad hon bekräftade var att motion var det viktigaste hos smärtpatienter.  Så jag har beslutat med för att ge Wellness4life åtminstone två dagar av min tid.  Jag måste helt enkelt få till en förändring.  Så ont som jag har numer....då kan jag lika gärna förtjäna smärtan i form av träningsvärk.  Dessutom har jag en liten utmaning. Under tiden Biggest looser pågår ska jag försöka minska i vikt genom att utsätta mig för samma helvete som dem.  Jag har ju ingen Olga som piskar mig, men jag måste få till en förändring.  Jag måste helt enkelt få till en förändring, och det är bara jag som kan åstadkomma den,

Av Linda - 11 januari 2012 09:43

Igår var jag och besökte ett gym. En vän till mig jobbar där, och hon kan hjälpa mig att komma igång med träningen, genom att vi tränar tillsammans.   Och jag vill verkligen.  Jag blev riktigt imponerad av gymmet och maskinerna som fanns där.  Kruxet är att det är 12-månaders abonnemang som på alla gym.  Man betalar en viss månadskostnad i 12 månader oavsett man tränar en gång eller 365 gånger.  


Nu har jag tränat på crosstrainern två dagar irad, och har nu fått ont i halsen och öronen igen. Ingen feber, men oerhört ont i kroppen.  Jag hade tänkte att köra 30 min på crosstrainern men det blir det inte idag.


Det jag är rädd för är naturligtvis att jag blir sjuk av att träna.  Imorgon har jag en läkartid hos en annan vårdcentral än min vanliga.  Det ska bli intressant att höra vad de säger.  Jag vill ju verkligen komma igång, och jag tänkte att om jag nu faktiskt gör det här, så ska jag investera i en PT några gånger. Detta förutsätter ju naturligtvis att jag får lov att vara fortsatt frisk. 

Vad innebär min onda hals egentligen?  Jag hade inte ens ont i halsen när jag hade feber och var sjuk på riktigt. Men så fort jag överhuvudtaget tänker träning så får jag ont i halsen.


Idag har jag ingen bra kroppsdag.  Utöver ont i halsen och örongen, så har jag SÅ ont i armarna. Båda armarna idag. I vanliga fall brukar det bara vara den högra armen, och det först efter lite ansträninging.  Idag känns det som om jag bär på 15-kilos tyngder i armarna. 


Vikten står still, vilket jag är glad för.  Så längde det inte går upp, så är jag glad..  Allra gladast vore jag om jag kunde börja träna tillsammans med min kompis, för den träningen vet jag skulle bli av.  Men vad jag och kroppen vill....det är två olika saker.   Fast jag tror nog jag gör som jag vill i den här frågan.  Jag knör i mig värktabletter och börjar träna på gym.

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards