Tjock till smal

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Linda - 6 januari 2012 23:19

Jag har bestämt mig.  Med andra ord har JAG bestämt mig, vad kroppen säger är en annan femma och naturligtvis lyssnar jag på vad läkarna säger. 

  Jag ska lära mig att dansa i regnet. Jag ska acceptera det jag omfamnas av och kan jag göra något åt det så gör jag det.  Kan jag inte göra något åt det ska  jag omfamna det ändå, som en del av mig, även om jag inte gillar det.   


Men första delmålet är att orka cykla 20 minuter i sträck tillsammans med att kunna gå  4 km på 30 minuter.


Sedan hoppas jag börja kunna träna lite styrka, och core i den mån kroppen orkar.  Jag har kommit på att jag inte har en enda muskel vid det området.  Jag kämpar vidare mot smärtor och krämpor.  Jag vill må bra!


     


Skillnaden mot 2012 mot tidigare är att jag hade aldrig trott eller ana att jag kunde bli så dålig, utan att lida av en allvarlig sjukdom. Aldrig mer.   Jag kämpar mot min kropp varje dag.   Promenader med hunden minst tre gånger om dagen.  Jag är aktiv. Jag ligger inte i sängen.  Men jag drömmer om morfin, den sorten som kan ta kol på varje liten smärta, och inte bara några.  Jag drömmer om att få hoppa ut ur sängen och säga "God morgon!   Det är sådant jag måste acceptera och omfamna.  Men jag gör så jäkla gott jag kan, och med stöd tror jag att jag kan lyckas.....åtminstone hantera smärta med rörelse.  

Imorgon ska jag köra Boxercise passen jag inte mäktade med idag.  Imorgon börjar  jag dagen rätt....med värktabletter.


Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards