Tjock till smal

Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Linda - 27 januari 2012 22:55

Man skulle kunna säga att det här är första dagen sedan jag igår bestämde mig på riktigt. När det gäller träningen så måste det få kosta blod,svett och tårar tills jag når mitt mål.


Idag vaknade jag och mådde otroligt illa...och kräktes. Jag var osäker på om det var magsjuka eller om det var pga sömnbrist. Jag sover ju inte så mycket på  nätterna.  Hur som haver så blev jag lite besviken på att mitt planerade träningspass på gymmet inte blev av.  Jag gick och lade mig igen, somnade.  När jag sedan vaknade igen så var det magonda och illamåendet borta.


Så jag satte på mig midjebältet och satte fast hunden i kopplet, och tog mina stavar.  Först lät jag hunden nosa och göra sina behov under 10 minuter, innan jag satte igång Runkeeper på min Iphone och gick under 51 minuter 4,8 km. Jag var trött och varm och svettig.  Men det kändes så skönt i kroppen.   Framför allt var hunden glad över att fått en ordentlig promenad, även om han inte fick nosa som han ville på allt han ville.


När jag kom hem så tänkte jag duscha men annat kom ivägen. Några timmar senare så tänkte jag att jag kunde träna något riktigt innan jag går och duschar.  För länge sedan fick jag en träningsdvd med en Fitness tidning som jag köpte.

  Den gratis dvd innehöll ett styrketräningsprogram för alla de stora muskelgrupperna på bara 17 minuter. Hela kroppen.  Jag tänkte att 17 minuter ska väl till och med jag klara.  Och det gjorde jag.....nätt och jämt.  Det var ganska rejält, och för någon så otränad som jag....det brändes kan jag säga.  När passet var klart efter 17 minuter så låg jag på golvet i minst 5 minuter.  Det här programmet tänkte jag köra varannan dag, om jag inte är på gymmet och tränar. 17 minuter...det har jag.


Jag vägde mig idag och låg fortfarande på 92,9 kg.  Så länge jag ligger still och inte går upp är jag glad.  Min vikt brukar annars pendla upp till 5 kg under en vecka.  Men nu har jag legat på 92,9 kg under en hel vecka. Och det är bra.  Jag har ju ännu inte tagit itu med kosten.


  Mage och rygg är det som jag behöver fokusera på. Min core-kärna är otroligt ostabil och muskel lös.  Ofta när jag är ute och går länge så känner jag att ryggen har liksom svårt att hålla upp kroppen. Nu vet jag förvisso inte vad som hör till fibron, men jag tänker att det kan ju inte vara dåligt att träna upp core-kärnan.


Så jag är nöjd med denna dag, kräkningen till trots imorse.

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards