Tjock till smal

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Dag 1

Av Linda - 27 januari 2012 22:55

Man skulle kunna säga att det här är första dagen sedan jag igår bestämde mig på riktigt. När det gäller träningen så måste det få kosta blod,svett och tårar tills jag når mitt mål.


Idag vaknade jag och mådde otroligt illa...och kräktes. Jag var osäker på om det var magsjuka eller om det var pga sömnbrist. Jag sover ju inte så mycket på  nätterna.  Hur som haver så blev jag lite besviken på att mitt planerade träningspass på gymmet inte blev av.  Jag gick och lade mig igen, somnade.  När jag sedan vaknade igen så var det magonda och illamåendet borta.


Så jag satte på mig midjebältet och satte fast hunden i kopplet, och tog mina stavar.  Först lät jag hunden nosa och göra sina behov under 10 minuter, innan jag satte igång Runkeeper på min Iphone och gick under 51 minuter 4,8 km. Jag var trött och varm och svettig.  Men det kändes så skönt i kroppen.   Framför allt var hunden glad över att fått en ordentlig promenad, även om han inte fick nosa som han ville på allt han ville.


När jag kom hem så tänkte jag duscha men annat kom ivägen. Några timmar senare så tänkte jag att jag kunde träna något riktigt innan jag går och duschar.  För länge sedan fick jag en träningsdvd med en Fitness tidning som jag köpte.

  Den gratis dvd innehöll ett styrketräningsprogram för alla de stora muskelgrupperna på bara 17 minuter. Hela kroppen.  Jag tänkte att 17 minuter ska väl till och med jag klara.  Och det gjorde jag.....nätt och jämt.  Det var ganska rejält, och för någon så otränad som jag....det brändes kan jag säga.  När passet var klart efter 17 minuter så låg jag på golvet i minst 5 minuter.  Det här programmet tänkte jag köra varannan dag, om jag inte är på gymmet och tränar. 17 minuter...det har jag.


Jag vägde mig idag och låg fortfarande på 92,9 kg.  Så länge jag ligger still och inte går upp är jag glad.  Min vikt brukar annars pendla upp till 5 kg under en vecka.  Men nu har jag legat på 92,9 kg under en hel vecka. Och det är bra.  Jag har ju ännu inte tagit itu med kosten.


  Mage och rygg är det som jag behöver fokusera på. Min core-kärna är otroligt ostabil och muskel lös.  Ofta när jag är ute och går länge så känner jag att ryggen har liksom svårt att hålla upp kroppen. Nu vet jag förvisso inte vad som hör till fibron, men jag tänker att det kan ju inte vara dåligt att träna upp core-kärnan.


Så jag är nöjd med denna dag, kräkningen till trots imorse.

 
 
tess

tess

28 januari 2012 15:01

KLart man ska leva här och nu men grejjen är ju den att man är efter med allt. Jag menar inte tvätt och städning utan jag har liksom ingen koll på när jag ska ta prover eller till läkare, jag har massa såna tider. De är möten kring barnen och papper man ska ha med och vi har katastrof med ekonomin för att saker inte fungerat så man måste ringa och grejja och fixa. De är sånt man inte kan låta vara. Inte som att säga okej jag orkar inte tvätta eller städa... jag har dessutom så svårt att äta så jag har ju ingen som helst kraft... så jag vet inte va de är med mig. Jag vet inte hur jag mår jag vet inte vad orsaken är... jag vet inte ens hur ja ska gå till väga för att få hjälp just nu. Så ja jag tar en stund i taget. Mår skit men måste ju.

http://tess701.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 8 juli 2013 19:55

ME/CFS     FIBROMYALGI      

Av Linda - 6 juli 2013 00:09


Inatt eller igår kväll fick jag en insikt.  Jag sa adjö till mig själv.  Till den människan jag var.  Det är ingen idé att se tillbaks, att se den friska, aktiva Jag.  Den människan finns inte längre.    Jag lyssnade på Glenn Harrolds app på ...

Av Linda - 4 juli 2013 16:51


Jag har ju som bekant gått upp många, många, många kilon i vikt, under en kort period.  Närmare 27 kg för att vara exakt.  I mars vägde jag 85 kg, efter 15 kilos viktminskning.   Jag kämpade för att sluta med mitt zolpidemmissbruk, med följden at...

Av Linda - 16 juni 2013 22:32


Nu blir det bloggtorka ett tag för min  dator försvinner ner till Varbergstrakten där mina två äldsta barn ska vara i 1,5 vecka.     Jag känner mig väldigt stolt för igår och idag satt min man och mina barn och snaskade chips och ostbågar.  Det g...

Av Linda - 14 juni 2013 17:02

Sedan sista inlägget har det skett en försämring i min ME      Orken är nära noll nu, och jag är sängliggandes närmare 20 timmar om dygnet.  Alla tankar på träning eller promenader mer än korta kisspromader med hunden är lönlösa.     Jag har ...

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards