Tjock till smal

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Linda - 16 januari 2012 21:57

Eller så är det andra steget mot min väg till ett förhoppningsvis friskare, smärtfriare och smalare liv. Idag har jag blivit medlem på ett gym.  För ett antal hundra i månaden har jag nu tillgång till en ganska fantastiskt gym-park, spinning och andra pass.  Med hjälp av en vän så körde jag nu mitt första pass på gymmet.

10 min rodd

Ca 15 min crosstrainer

5 min löpband

Och så en del andra saker som jag inte kan benämna.  Närmare en timme totalt.


Det kändes väldigt bra när jag var där och jag hade inte nämnvärt ont heller. Inte ens vid rodden. Jag  har någon form av kronisk smärta i högra armen, men det kändes bra.  Jag tvingade mig själv att sluta efter närmare för det kändes skönt att faktiskt få bli ordentligt svettig och jobba med kroppen.  Jag måste försöka hålla den känslan i minnet för nu är det inte roligt.  Min nya läkare sa att jag kommer få mer ont än vid normal träningsvärk ( då normal träningsvärk är en känsla som för mig är normal utan någon som helst träning).  Men jösses Amalia, vad armarma och allt värker.  Ändå var tonvikten på bålen. 

Jag är väldigt glad faktiskt för att jag tog det här steget. Nu hoppas jag bara att jag orkar fortstätta gå.

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards