Tjock till smal

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Linda - 4 januari 2012 22:03

Mitt största problem är kosten.  Jag ska börja äta frukost.    Nu när jag är sjukskriven fungerar det bra.  Jag går upp ur sängen vid 11-tiden,  går ut med hunden, och äter sedan frukost/lunch.


Men nu ska jag använda januari frukost genom att lära mig äta frukost, och då framför allt göra den.

En frukost som är smal, nyttig, mager och som jag kan äta även när jag gått upp från sängen.   Om jag utgår från att jag snart kommer få ett jobb där jag börjar sju.  Då behöver jag gå upp  vid 06 och äta frukost antingen före hundpromenad eller efter.  Och snabbt ska det gå..  

Nu består min frukost av smörgåsar med julskinka.


Så nu behöver jag tips på bra frukostar.  Och är det något ( nyttigt) barnen kan tänkas äta är det ännu bättre.


Jag börjar med frukosten som första målet på min resa ner till den lägre vikten.


Av Linda - 4 januari 2012 19:06

Jag fortsätter på må bra-temat.  Idag har jag gjort något som JAG mår bra av.   På förmiddagen var jag ute och gick 3,5 km med hunden.  Det var inget vidare väder, men jag kände att det gick bra att gå.  Så jag gick. 


Senare under dagen träffade jag en  kompis.  Och just det här med att man har ett umgänge tror jag är väldigt viktigt för måendet.  Att man har människor som man kan skratta tillsammans med, prata med, gråta med.  Under en lång period i mitt liv var jag väldigt ensam.  Jag hade inga vänner.  Jag var 20 kg smalare än nu.  Jag hade inga av de kroppsliga smärtor som jag har nu.  Jag var väldigt mycket snyggare,  men jag hade inga vänner.  Och jag minns den  tiden som en av de jobbigaste i mitt liv.  Jag mådde inte bra.  Men jag mådde kroppsligt bra.


Efter den goda lunchen med min vän, så kom jag hem och gick ut med hunden igen.  Totalt sett har jag gått mer än 7 km idag.  Fysiskt sett får jag lida för det. För det gör SÅ ont i hela överkroppen.  Men samtidigt mår jag så bra.


Jag tror dock att även om vänner är bra så får man välja sina vänner.  Jag umgås bara med dem som ger mig energi. Som ger mig positiv energi, när man lämnar dem så känner jag mig upplyft och inte urlakad. 

En bekant till mig har väldigt många sociala bekanta. Tillställningar och fester.  Jag vet att denna människa ibland känner sig stressad, då allt är så ytligt. Det ska se bra ut. För mig skulle det vara förödande,  sådan ytlighet klarar jag inte av.   Jag har hellre ett par djupa vänner som jag kan vara mig själv med, och som tycker om mig trots mina brister, än en hel drös med bekanta som jag inte kan vara mig själv inför. 


Så det här året ska jag försöka umgås mer med vänner. För det mår jag bra av.

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards