Tjock till smal

Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Linda - 24 augusti 2012 19:02

Jag har varit vaken sedan igår morse, har alltså inte sovit någonting inatt. 

Trötthet sätter sina spår. 


Jag har upptäckt att jag har muskler någonstans innanför fläsket.  En lite rolig upptäckt...framför allt när jag nös och det gjorde ont i bröstmusklerna.  Och axlarna, och magen. Framför allt magen börjar jag känna en liten korsett innan för det dallriga.  Förra året fick jag ingen kontakt med några magmuskler alls.


Det positiva med att vara i så dåligt skick som jag är i, är att jag förhoppningsvis kommer se/känna resultat ganska snabbt. 

Det negativa är att jag har en benhinneinflammation på G, och är pyttsvullen ont i min högra ostabila fotled ( den som inte ville på uppvärmningen igår) 


Men dagen har varit en deppdag. Jag har till och med ätit onyttigt idag. Föll för frestelsen och köpte snacks..kolhydrater och kcal i mängd. 


Känner mig tjock,ful, fet och finnig....Jag vet att det mesta beror på a) jag har inte sovit alls  b) Det brinner/kyler i kroppen...med det innebär att jag går omkring med is kring fötter och knäleder, samtidigt som armar, nacke, kinder och tinningar brinner.  Ingen trevlig känsla.  Och träningsvärk, vilket faktiskt är en något trevlig känsla.   Den kan jag stå ut med...men jag tycker inte jag förtjänar att gå omkring i en isvak...och flera strumpor hjälper inte.


Imorgon var planen att ta mig iväg till gymmet igen, men jag får nog avvakta benet och foten.  Någon som vet hur man förebygger och rehabar benhinneinflammationer?  Och gärna hur man stabliserar fotleder som är som gummiband?  Jag tar gärna emot tips....


Nu tänker jag gå ut med hunden, och sedan kommer jag nog säga godnatt till barnen. 

Jag ger inte upp!  Jag kommer inte sluta kämpa!


Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards