Tjock till smal

Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av Linda - 23 augusti 2012 21:13

  

 Idag har jag varit på ett kettlebell-pass.

Det var...en intressant upplevelse. Jag insåg att min form är nog värre än jag trodde den var.

Jag hade nog kunnat tycka det var roligt om jag inte blivit så yr och svimfärdig hela tiden.

Uppvärmningen gick bra, så när som på att jag stod på huvudet när ena fotleden vek sig.

Det såg nog värre än vad det var, och jag är ju ganska van vid att snubbla numer.  

Och det var bra att jag trillade också, för det hände när vi sprang/hoppade sidledes.  

Varför var det bra?

Jo, för att förra veckan kände jag mig väldigt sugen på att ta upp judon igen. Jag lade av med det i tonåren, men känt mig sugen när barnen tränat judo (vilket de inte gör längre).  

Så jag tänkte att jag kan iallfall testa och se om kroppen fixar det.  Och nu fick jag svaret; nej mina fotleder fixar inte snabbare sidledes rörelser, vilket är mycket som judon innebär.   Så judo kan jag sluta fundera på.


Efter att ha fallit omkull, och intygat att jag mådde bra, fortsatte passet. 

Men efter att gjort grundsvingen några gånger, så fick jag den där berömde känslan att det svartnar för ögonen, och marken blir ostadig.  Paus. Testar igen.  Marken blir ostadig.

 


Troligtvis var det den här framåtlutningen som var boven, kände samma sak i måndags när jag skulle köra marklyft.  Av någon anledning verkar jag inte fixa snabbare framåtlutningar.  Tack och lov så hade instruktören andra övningar som inte innebar framåtlutningar.  


Jag kan dock inte minnas när jag var så slut sist.  Det kändes faktiskt periodvis som om...att nu dör jag.  Bröstet sprängde och det gjorde ont! Så jag orkade inte hela passet, det kändes som om jag satt större delar av passet.

En sak är säker, att när jag har min 48-timmar EKG så ska den vara min följeslagare på Kettlebell passet. För nog är det väl musklerna som ska värka, och inte hjärtat/bröstområdet?


Hur som haver, såvida jag inte skrämde instruktören tillika en vän till mig ( hade det inte varit för henne hade jag aldrig vågat gå på passet alls) så kommer jag fortsätta. 


Och med hunden som vittne, så lovar jag att i oktober ska jag klara ett helt pass med 4-kilos kettlebell.

 

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards