Tjock till smal

Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av Linda - 5 augusti 2012 20:10

En nackdel när man ofta (läs alltid) har ont, värk eller smärta någonstans är att man blir dålig på att bry sig om när det gör ont.  Alltså det gör ju alltid ont, någonstans, och skulle man alltid bry sig om det så skulle jag lika gärna kunna be veterinären om en avlivningsspruta.  Sedan är det lite grann så att man blir härdad. 


För två-tre dagar sedan började det dra i höger vad. Det gjorde inte ont, utan den kändes mer sträckt. 

Igår så körde jag 30 minuters på Crosstrainern, och det kändes lite i början, men blev bättre ju mer pulsen steg.  Idag känns vartenda steg jag tar.  Det drar inuti vaden, men det gör ju inte ont.  Åtminstone i mina mått mätt, därmot går jag inte per automatik. 

Jag kan inte avgöra om det är muskeln som är spänd, eller om det är skenbensinflammation på G.


Nu sitter jag med TENS-aparaten och har elektroden på vaden.  Och det lindrar och känns skönt.  Jag hoppas att vaden slappnar av, för imorgon skall jag på spinning. 


Men jag tycker det är så svårt att veta var som är ofarlig och farlig smärta, bra eller dålig smärta.  

Värk och smärta  är ju egentligen kroppens sätt att tala om att något är fel. Ett varningstecken. Sluta med det du gör!   Men när smärtan är ofarlig likväl smärta alt extrem smärta, så gör annan smärta, kanske en smärta man upplever som mycket lindrigare, och ofarligare, vara tecken på en reell skada.  Något som bör uppmärksammas. 


Men hur ska man veta?  Hur skall man veta om smärtan blir bättre om man fortsätter,  eller om den blir värre....förrän det är försent.  För att man ignorerat smärtan, för att man upplevt värre, som visat sig vara ofarlig.  Detta tycker jag är jobbigt.  För hur vet man?

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards