Tjock till smal

Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Linda - 3 augusti 2012 21:35

Igår fick jag hem två böcker i min brevlåda.

   


Ska bli intressant att läsa åtminstone den ena boken.  Den andra boken är mer till för inspiration när det gäller träning med balansbollen.


I eftermiddags bestämde jag mig att jag vill träna mer konsekvent nästa vecka. 

Nästa vecka och de tre följande veckorna ska jag gå  på följande pass;

Måndag; Spinning

Onsdag; Spinning

Torsdag; Kettlebell


Just kettlebell passet ser jag fram emot så att jag kan träna med min kettlebell hemma.  Fast jag undrar om det finns kettlebells på 2 kg  


Så imorgon tänker jag ta formbilder på hur jag ser ut nu, och sedan formbilder en gång varje månad.


Jag hade en otrevlig svimningepisod idag.  Jag och Sambon satt och tittade på teven.  Jag kände att det börjad domna och pirra i armnarna.  Kändes obehagligt.  Kändes även som om huvudet kändes väldigt...tryckande....är väl det ända ordet jag kan komma på.  Jag kunde inte klassificera det som huvudvärk eller smärta, bara väldigt tryckande.  När jag satt i stolen kände jag mig plötsligt svimfärdig, men inget hände.  Jag började massera mina armar eftersom de kändes obehagliga.  När filmen var slut gick jag uppför trappan, men tallriken ( jag hade ätit hemmagjort proteinglass), ställde tallriken på diskbänken när jag plötligt började hyperventilera.  Jag tvingade mig själv att dra långsamma andetag, samtidigt försvann benen under mig, och jag lyckades ganska kontrollerat sätta mig på golvet bredvid Akiro.   Han slickade mig, och försökte få igång mig, men jag lade mig ner på golvet ,  jag var inte vid omedveteande på något sätt, så därför var det inte en regelrätt svimnin.   Jag låg på golvet och hyperventilerade, samtidigt som jag försökte vara med långsam kontrollerad andning.  Mannen satt i källaren, och skulle inte höra mig.  

Jag låg  på golvet,  hjärtat slog som den övade för någon lopp, och jag hade förlorat all styrka.   Efter en stund lyckades jag ropa på dottern som kom, och inte hade väntat sin mamma liggandes på golvet.   Hon ropade på sambon som hjälpe mig upp på benen.   Forfarande känns min kopp inte helt okej alltså.  Armarna domnar, och händerna har jag inte mycket styrka i alls. 


Hände detta bara för att jag hade tänkt att träna nästa vecka?  Det behövs nog mer än så för att hålla mig borta.  Men jag har fått ett nytt mål med hunden.  Jag ska lära honom skall. 


När jag låg på golvet, oförmögen att roga eller resa mig upp så försökte jag få hunden att begripa att nu är det dags att skälla.   Men icke.  


Så mitt mål är att köra Kettlebell och spinning 3 ggr i 3 veckor.

Hundens mål är att lära sig skall under lika lång tid.  Undrar vem av oss som lyckas bäst.


Nu är det godnatt för mig och jag hoppas mina osammarbetsvilla armar ändrar sig under natten. 


 


Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards