Tjock till smal

Alla inlägg den 14 april 2013

Av Linda - 14 april 2013 17:10

"Vem ska jag tro på
Tro på
Tro på när
Tro på när allt är såhär?"  som Di Leva sjunger så blir man vem, vilka man ska tro på.


Efter mitt sista inlägg så drabbades jag av den stora tröttheten, feber, skakningar och orkade knappt gå ut med hunden.  Allt var bara jättejobbigt, och yrseln kom tillbaks med full kraft.

Jag känner mig fortfarande ganska svag, men testade att yoga 15 min +10 min lätt pilates i lördags.  Det kändes bra och jag känner mig inte försämrad av det.


Jag kan känna mig så frusterarad att jag inte vet VAD som är fel på mig, och varför, och vad jag kan göra åt det.

Rent medicinskt är jag frisk, alla prover är inom normalintervallen.

Psykiatrin menar att jag inte har något psykiskt som kan göra det kroppen gör.

Jag är inte deprimerad, åtminstone inte primärt, utan mer pga min situation.

Så jag är frisk.


Fast med symptom som de flesta åker til aktuten för. 


Jag vill ju gärna känna mig pigg och frisk. Måndags så testade jag 20 min Malibou Pilates med pilatesstolen.

 


Det var ett lågintensivt pass, men musklerna jobbade.  Och jag mådde bra efteråt.  Även dagen efteråt. 


Men idag så vaknade jag med ont i halsen, och känner mig allmänt svag.  Jag går omkring som en gammal tant eftersom det känns som om jag går på glödande kol i fötterna.


Jag kanske inte kan träna 3-4 dagar i veckan, men jag kanske kan köra ett pilatespass och ett yogapass. Det borde vara bättre än inget iallafall.  Och inte att förglömma hundpromenaderna.  Jag går ju alltid minst 3 km om dagen. 




Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards