Tjock till smal

Alla inlägg den 22 april 2013

Av Linda - 22 april 2013 11:36

Vaknar upp med ont i halsen, ont i ögonen, matt, svag, huvudvärk, lätt feber och influensakänslor. 

Inser att det inte finns en chans att jag ska orka iväg på någon anställningsintervju.

Jag vet inte om jag mår som jag mår pga att jag var ute och krattade och grejade i trädgården igår, eller varför.  Jag vet bara hur jag känner mig.


Eftersom hunden är prio 1, så valde jag att gå ut med honom.  Men även det var väldigt ansträngande och jag lyckades i sista stund häva en svimning, genom att hänga på min stora lufs.   Ibland funderar jag på om han känner av de dagar jag mår extra dåligt. Han går extra fint, är extra lugn, och agerar som ett bord jag kan ta tag i när det vinglar.  Jag vet ärligt talat inte vad jag skulle göra utan honom.


 


Jag såg en intervju med Pernilla Zethraeus, tidigare vänsterpolitiker.  Se intervjun här: http://www.tv4play.se/program/efter-tio?title=pernilla_zethraeus_om_sin_svara_sjukdom&video_id=923182


Mycket igenkänning  i den intervjun.


På onsdag skall jag till neurologen, och han skall skriva remiss till ME-enheten i Danderyd. Tänkte be honom remittera till Gottfries också. 


Jag har oftare och oftare ont i ögonen. Eller ont och ont,  det känns ansträngande i ögonen. Som träningsvärk...i ögonen.  Kan man ha träningsvärk i ögonen?   Och det är oavsett om jag blundar eller tittar.  Knepigt!


 





Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards