Tjock till smal

Alla inlägg den 23 april 2013

Av Linda - 23 april 2013 13:55

Egentligen ska man väl inte tänka negativt, för det är ju vår. Ganska skönt väder.

Men det spelar egentligen ingen roll när man har feber och är jävelusiskt trött. 

Varenda led värker, och jag alternerar mellan att svettas och att frysa.


Jag ställde mig på vågen och den visade rekordhög vikt. Väldigt nära 3-siffrigt. 

Strax innan jul vägde jag fortfarande 86. Så allt jag gått ner är nu tillbaks. Väldigt deprimerande.


BMI= 34.7. 


Så nu måste jag göra något åt vikten på allvar.  Jag tänker inte hamna på 3-siffrigt.  Så är det bara!

Jag måste bara lägga upp än plan så jag inte faller när sambon och barnen äter sina fredags och lördags snacks.


Om det är någon som har tips på smala nyttiga ersättningar till chips, ostbågar och liknande så får ni väldigt gärna berätta. Men säg för Guds skull inte morötter! Morötter är inte ersättning till chips.


Träning i min definition utgår ju helt.  Jag kan inte träna annat än mycket lätt.  Jag misstänker att det är mitt krattande och rensande i rabatten i söndags som är boven till mitt nuvarande mående. 


Imorgon skall jag iväg till neurologen, så jag hoppas jag känner mig lite  piggare imorgon. 


Den här videon talar om hur jag känner idag:



Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards