Tjock till smal

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Linda - 9 april 2013 18:35

Psykologen frågade det en tid sen.  Vad får dig att må bra?  Och jag tänkte efter....jogging,  powerwalks....styrketräning på gymmet.  När man känner att kroppen verkligen får arbeta....och att smärtan man känner kommer pga kroppsarbetet.  

- Vad händer om du skulle träna ordentligt?

-Hm...jag blir sjuk

- Hur blir du sjuk? 

Jag får fundera lite....jag får ju ont i halsen...och så får jag feber...kanske inte alltid mätbar feber som sjukvården vill ha. Men jag känner mig helt klart sjuk. Trött. Frossa.   Ont.  Ont i ögonen. Snörvlig. 


- Hur länge brukar du bli sjuk efter fysisk ansträning?

Får tänka lite till.....det är väldigt olika.  Igår gick jag mycket men jag hade aldrig någon hög puls, därmot gick jag

10 000 , vilket är 5000 mer än normalt.  På kvällen fick jag frossa,  sedan blev jag varm.  Jag fick min "morgonhuvudvärk" på kvällen".   Jag vaknade någon enstaka gång av att jag svettades, och på morgonen vaknade jag och blev skjuten i huvudet.   På förmiddagen därmot mår jag bra.  Såpass bra att jag utan att ens tänka på följder och konsekvenser...snarare som en dröm...så gick jag ut och joggade.  Enligt pulsklockan var jag minst 20 minuter på högsta pulsnivån.   Jag kände mig som en vinnare, som en segrare.   Jag sprang inte långt.   Men mådde så himla bra.


Nu ligger jag igen med frossa, ont.  Feber om än ej hög.


Och frågar mig själv....om det är på den här nivån...då kan det vara värt det.

Om det inte blir värre än så här, så skulle jag i teorin kunna jogga åtminstonne varannan dag.  Jag blir en sopa efteråt....men en ganska glad sopa.  Blir jag sämre än att behöva vara liggandes med feber, frossa och smärtor under 10-24 timmar så får jag omrevedera, men....fan ta om jag inte kan leva med det här!  


Om jag kan jogga 30 minuter varannan dag?  Det skulle jag må bara av....även om jag mår dåligt av det.


      

Av Linda - 9 april 2013 17:15

Inatt så hade jag feber. Jag frös, svettades och hade ont i halsen.  När jag vaknade sköts jag ihjäl som vanligt, men när jag vaknade  vid 10-snåret och hade varken huvudvärk, feber eller ont i halsen.

Jag vet inte riktigt när det gick snett...eller rätt.  Men jag satte på mig träningskläder för att jag skulle yoga efter att jag varit ute och kissat  hunden.  Jag satte alltså på mig träningskläder, men det var löpar kläder och min löparskor.  För att göra det hela klart.  Jag tänkte inte.  Jag tänkte inte alls.  Jag bara gjorde.   När jag gick ut med hunden satte jag på musik och började springa.  Eller springa....det var väl någon blandning mellan lunk, jogg och löpning mellan hundkissandet.  För det ska vi göra klart att denna hunden inte springer.  Så vårt tempo var ganska jämnspelt. 

Pulsmätaren gick i taket ett antal gånger och ibland fick jag medlelandet "Du har ingen puls" "Rätta till pulsbandet". 


Det var en kort sträcka på 1,5 km tror jag och det kändes så himla skönt!!  Jag dog inte och jag är fortfarande inte död   



Men nu är det vila, vila som gäller för  även om JAG mår så bra och det känns bra, så är min kropp inte helt övertygad om att det var någon bra idé.   För nu har jag fått feber IGEN: Och jag fryser.


Men fanken om det inte var värt det!

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards