Tjock till smal

Direktlänk till inlägg 6 april 2013

Motorstopp

Av Linda - 6 april 2013 15:23

I närmare en vecka har vi haft svärmor på besök.

Det har varit omväxlande kul, skönt och jobbigt. 

Jag har haft väldigt tur, för jag älskar min svärmor.

På många sätt har jag bättre kontakt med henne än min egen mamma. 

Men hur mycket jag än tycker om min svärmor så är det en anspänning, och jag vet inte om det är den som släpper nu.  Svärmor har hjälpt till att städa, och laga mat, så på det sättet har hon avlastat. 


Men jag har inte kunnat, eller känt att jag kunnat, vila mig i den mån jag kanske borde gjort.  Jag har ju hållit svärmor sällskap mycket, och bara hållit mig undan när jag absolut inte orkat. 

Jag har ändå haft mer ont än normalt, och då tänker jag inte på huvudsmärtan, utan snarare kroppen.


Igår så lade jag mig tidigt och somnade. Sov stenhårt i 14 timmar, och hade kunnat sova ännu längre om jag inte behövt gå upp för att gå ut med hunden.  Trots blå himmel och fint väder orkade jag inte gå längre än  1 km.

Efter att ha vilat i flera timmar behövde hunden ut igen.  Jag laddade med peppande musik, vädret var helt fantastiskt.  Men 1 km i sköldpaddsfart var vad jag mäktade med.
Och det kändes som om kroppen gick på tomgång.  


Jag skulle planterat om några blommor, men inte ens det har jag mäktat med.  Har jag inte varit ute med hunden, så har jag legat i sängen och läst, surfat eller blundat. 

Det känns som om jag skulle kunna somna tidigt idag igen.  Jag är helt slut, vare sig jag vill eller inte.


Men förhoppningsvis är jag tillbaks imorgon eller på måndag igen och gasar...och får motorstopp.  Någongång lär jag mig väl hur man saktar in och stannar försiktigt.  Men där är jag inte än.   Imorgon är en annan dag.


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 8 juli 2013 19:55

ME/CFS     FIBROMYALGI      

Av Linda - 6 juli 2013 00:09


Inatt eller igår kväll fick jag en insikt.  Jag sa adjö till mig själv.  Till den människan jag var.  Det är ingen idé att se tillbaks, att se den friska, aktiva Jag.  Den människan finns inte längre.    Jag lyssnade på Glenn Harrolds app på ...

Av Linda - 4 juli 2013 16:51


Jag har ju som bekant gått upp många, många, många kilon i vikt, under en kort period.  Närmare 27 kg för att vara exakt.  I mars vägde jag 85 kg, efter 15 kilos viktminskning.   Jag kämpade för att sluta med mitt zolpidemmissbruk, med följden at...

Av Linda - 16 juni 2013 22:32


Nu blir det bloggtorka ett tag för min  dator försvinner ner till Varbergstrakten där mina två äldsta barn ska vara i 1,5 vecka.     Jag känner mig väldigt stolt för igår och idag satt min man och mina barn och snaskade chips och ostbågar.  Det g...

Av Linda - 14 juni 2013 17:02

Sedan sista inlägget har det skett en försämring i min ME      Orken är nära noll nu, och jag är sängliggandes närmare 20 timmar om dygnet.  Alla tankar på träning eller promenader mer än korta kisspromader med hunden är lönlösa.     Jag har ...

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards