Tjock till smal

Alla inlägg den 20 juni 2012

Av Linda - 20 juni 2012 23:01

Den här dagen har varit...började faktiskt ganska bra.  Helvetessmärtan var inte överdrivet långdragen.  Redan vid 10 stod jag på benen.  Jag har städat och läst idag. Nu på kvällen var jag ute med hunden.

!

Jag var ute med hunden, var i centrum då en man (halvfull) frågade om jag hade pengar till cigaretter.
-Nej, så jag och fortsatte gå.


Då kom han efter mig, tog tag i min axel, och när jag vände mig om sa han att då tar han mobilen istället.

Och så tog han tag i mobilfodralet som jag hade runt halsen.  Jag lyssnade på musik och hade snäckor i öronen.


När jag ganska skarpt sa till honom att låta bli mig, så ställde Akiro sig framför mig mellan honom och morrade.

Jag har aldrig sett honom morra och han såg ganska läskig ut faktiskt.


 


Killen släppte mobilen och höll upp händerna, sa att det var lugnt och backade bakåt. 

Akiro fortsatte morra tills han hade gått iväg. Och kanske gjorde jag fel, men jag berömde Akiro oerhört för beteendet.


När jag kom hem och berättade det här så sa sambon att jag måste anmäla det här för polisen. Så nu har jag pratat med polisen i två omgångar, som tyckte det var jättebra att jag anmälde.  Själv så tänkte jag att det inte var så mycket att anmäla för jag hade ju inte blivit av med något. 


Nu vet jag att Akiros beskyddarinstinkter är större än jag trodde.  Jag trodde att han säkert skulle gå emellan om någon hoppade på mig, men denna mannen tog bara på mig.  Kanske var det min kropphållning/röst i kombination med att mannen luktade öl som gjorde att han reagerade.  Och om sanningen ska fram så blev jag lika paff som mannen när hunden ställde sig framför mig och visade tänderna och morrade. 


Och när jag svimmar är han där och hjälper mig.  Min älskade, älskade hund!  Vad skulle jag gjort utan dig?

 

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards