Tjock till smal

Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Linda - 6 juni 2012 23:44

Även fast det var helg och nationaldag idag så började den här dagen på samma sätt som den gjort den senaste månaden.  Vid 11-tiden stod jag på benen, och alldeles utanför oss hade orten dukat upp till nationaldagsfirande med springlopp och marknad.   Hela familjen gick ut på marknaden med hunden.  Jag gillar marknader, men jag känner mig lite lurad och sviken när kommun och lokalmedia går ut med att det ska vara marknad och så är det bara ca 100 meter gata med ett 50-tal stånd om ens det.   Det ska vara många stånd, och det ska vara många säljare, och när 5 stycken tält innehåller de lokala partierna så känner jag mig sviken. 


Hur som haver, så blev nationaldagsmiddagen hos hos Tacos, och efteråt drabbades jag av en yrsel som inte var av denna värld.  Jag var tvungen att lägga mig, och vaknade när mannen kom och väckte mig.  Troligtvis hade jag svimmat av i sängen, eller somnat...jag vet inte.


Min nattsömn blir sämre och sämre, för jag har ondare och ondare i kroppen. Just nu så är jag väldigt öm i min högra underarm,  den känns brännskadad, och jag kan inte ha något emot den, ergo kan jag inte gå och lägga mig för det gör ont.  Lederna och musklerna har börjat värka igen , och muskelvärken som känns som träningsvärk men inte är det, är tillbaks igen.  Allt för att jag inte kan träna eller bli anfådd. 


Jag läste klart Migränyoga igår, och blev glad för de flesta övningarna har jag redan lärt mig på en tidigare yogakurs, speciellt andningen är jag glad för att jag fått lära mig.  Nu gäller det bara att hitta minst 30 minuter varje dag att praktisera detta. 

Man ska göra ett visst antal övningar 40 dagar i rad, och missar man en dag måste man börja om igen.  Och enligt författaren var det absolut svåraste att faktiskt ta sig tid att göra dessa övningar varje enda dag.  Det kan jag tänka mig, det gäller att ha disciplin att faktiskt göra övningarna.


Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards