Tjock till smal

Alla inlägg den 15 juni 2012

Av Linda - 15 juni 2012 00:12

En bra dag, därmed inte sagt smärtfri.  När jag vaknade imorse vid 6 för att gå på toaletten så dök helvetet ner i huvudet igen.  Tog mig två citodon, och hittade till sängen.  Men redan vid 10.30 stod jag på benen igen! 


Jag och dottern åkte till Enköping idag, och jag fick ta emot en kaninbur. Det var ingen isolerad bur, men lätt att göra isolerad.  Vi har fortfarande inte bestämt om det ska bli någon kanin, men buren kostade mig inget så jag kunde lika gärna ta den tyckte jag.  Nu är nog inte steget SÅ långt till att fylla den med en kanin också 


Dottern och jag hade en mysig dag i Enköping och åt glass, och testade en ny snabbmatsrestaurang med asiatisk mat; Chop,chop.  Helt ok mat faktiskt. 


Anledningen till att vi åkte till Enköping var att jag hade tid hos optikern för synundersökning, och jag tänkte att synen försämrats, men till min förvåning har synen förbättrats, så mina nuvarande glasögon är för starka. 

Jag kommer få tre glasögon till priset av en, och så ska jag även testa linser ett tag.  Nu under sommaren så kommer det bara bli endagslinser pga allergin, sedan får vi se om det kommer bli glasögon eller linser till dagligdags.


Väl hemma från Enköping så hjälpte äldste sonen mig att hämta hem lite nya hallmöbler som jag köpt begagnat. 

 


Jag har letat efter dessa ett tag på Ikea, men de hade gått ur sortimentet. Så utan att konsultera med banken här hemma (mannen) så gjorde jag slag i saken när jag fick syn på dessa begagnade.  Förhoppningsvis är hunden så stor och väluppfostrad nu att han fattar att de inte är några bitleksaker.  Va...hörde jag någon som skrattade lite sarkastiskt?  Nä, jag tänkte väl det.


Så imorgon blir det storstädning i hallen, och nya hallmöbler.  Sådant mår man bra av oavsett hur jävla dåligt man mår. Så därför är det dåligt för ekonomin att må dåligt.  Det blir mycket dyrare att må bra, plus att man får mycket mindre pengar med sjukpenning än när man jobbar och får lön.  Men oj, vad roligt det är att shoppa  


Det skulle jag kunna jobba med.  Tänk om det fanns något sådant jobb?  "Tjäna pengar samtidigt som du handlar kläder åt dig, och saker till ditt hem!" 


Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards