Tjock till smal

Alla inlägg den 7 juni 2012

Av Linda - 7 juni 2012 23:21

Dottern har fått för sig att jag måste ha klänning på hennes skolavslutning.

Jag har aldrig klänning, såvida det inte är typ begravning. Därmot har jag många klänningar i garderoben, sällan eller aldrig använda.  Jag tycker jag ser ut som en valross i klänning, men jag har insett att det jag ser i spegeln kanske inte är samma andra ser.  Så därför ska ni få vara smakråd.


Klänningar



Vilken klänning skall jag använda på dotterns avslutning?


1.

           

Klänningen ovan är två år gammal och aldrig använd, annat än när jag provat den.  Jag tycker den är jättesöt och så men den är inte jag.  Och sedan tycker jag att jag ser gravid ut i den.


2.


Den här har jag använt någon mer gång...typ 2 gånger på två år.





  3.  


Den här klänningen är väl den jag känner mig mest hemma i. Har använt den då och då till vardags.


4.


Den här är dotterns favorit.  Dock inte min, för här är jag valross XL.


Så vilken tycker ni bäst om? I vilken klänning ser jag mest fördelaktig ut? 



Frisyrer


Jag har ett halvt kilo till att gå ner och när jag gjort det ska jag klippa mig som belöning för då har jag gått ner 10 kilon som suttit stenhårt.

  Så här ser jag ut idag.  Problemet när det gäller frisyrer är att man kan tycka en frisyr är snygg, men huruvida den passar på en själv är en annan femma.  Jag brukar inte tycka om att lägga mycket tid på håret.  Idag lägger jag ingen tid alls.  Jag borstar det någon gång i veckan, oftast efter tvätt.


Vad tror ni jag skulle passa i?  Jag har några förslag som jag gillar.

1                             2                                     3                              4

       

   

Ettan är en vågad frisyr, och jag älskar färgen, jag skulle gärna haft den färgen.  Tvåan ser lite hafsig och slarvig ut, jag gillar det.   Men varje gång jag klipper mig kort brukar jag ångra mig efter ett tag och sparar till långt igen.  Men när det blivit långt så tröttnar jag och så klipper jag mig.

Trean gillar jag skarpt, och funderar på om jag skulle passa i det.  Fyran ser lite mer söt ut, lite mer ordentlig.


Nästa gång jag klipper mig kommer jag även färga håret. Vad tror ni?  Någon av frisyrerna som skulle kunna passa min fagra nuna?


Från det ena till det andra, här hoppas det vilt!

Nu har jag fått tid till neurologen, i slutet av juni på min födelsedag.  Känns lite kymigt att tillbringa en dag på Akademiska på min födelsedag. Men med lite tur kanske de kan ge mig positiva besked så jag blir frisk och kan komma igång igen.


Så.! Nu kan ni sätta igång och kommentera!  Vilken klänning och vilken frisyr?

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards