Tjock till smal

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Linda - 2 juni 2012 16:45

Måste höra med er läsare om ni känner igen detta fenomenet. 


I perioder under en lång tid har jag haft/fått pirrningar...eller som små elektriska stötar, känns ungefär som när man har en tensapparat, det vibrerar liksom i läppar, fingrar, panna,  och på framsidan av vaden.

Det gör inte ont, inte alls, men det känns lite obehagligt.  Detta har varat sedan jag vaknade idag. Känns lite mer när jag går och rör på mig.  Det känns väldigt mysko.  Är detta något som ni andra känner igen, eller är det en konstig åkomma bara jag dras med?




Något jag saknar, och alltså verkligen saknar, är träningen. Jag trodde aldrig att jag skulle komma till en sådan punkt att jag längtar efter att få träna och köra slut på kroppen. Jag som alltid avskytt att träna.

Jag vill kunna powerwalka igen, och jogga. Jag vill kunna gå till gymmet och köra slut på kroppen, och överrösta fibrosmärtan med riktig träningsvärk. 


Just nu är känslan så stark att jag funderar på att gå ner och köra ett pass även om jag svimmar av det. Det är helt sjukt, att min kropp blir sämre av det som gör mitt psyke starkare.  

Jag känner mig som en treåring, vill bara lägga mig ner på golvet och sparka med benen och skrika "JAG VILL!!!!".


Alltså jag bryr mig inte om jag förlorar jobbet, jag bryr mig inte om om jag inte kan sköta hushållet, bara jag får TRÄNA!  Känns som jag har hakat upp mig på något här.   Samtidigt räcker det med att jag ligger i sängen och spänner mage och core området, för att känna mig yr och svartnig i ögonen.  Vad? Varför? 

Varför nu? Varför jag? 


Suck.......

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards