Tjock till smal

Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

Joggingtur nr 2

Av Linda - 16 juli 2012 21:54

Vad gör man när större delen av dygnet består av smärta från h-e, och en utmattning man inte kan sova ifrån? 

Jo, man blir så frustrerad, och när det värsta är över och man kan stå, gå och fungera, då tar man med sig hunden på jogging.



    


Jag blev förvånad över att jag faktiskt kände att jag kunde jogga längre än jag gjorde.  Vad som hindrade mig att faktiskt göra det var mr Akiro.  Han höll tempo i en kilometer, sedan ville han inte mer. 

Jag fick fungera som hans coach, peppa honom, "snart är vi framme".


Med ett stopp för att plocka skit, så joggade jag hela vägen, och då var det ändå så sakta att hunden bara behövde gå lite snabbare.  Han behövde inte ens trava, men än så länge vågar jag mig inte ut utan honom.  Jag kan få snabba övergående perioder av yrsel och svimfärdighet, och då vill jag ha honom med mig.  Så jag får anpassa mig efter honom ett tag till.  Hans tunga hängde en halvmeter utanför munnen  

 


Andra positiva grejer som hänt är att jag nu väger närmare 88 kg än 89 kg.

Mitt midjemått i julas var groteskt 109 cm,  och idag 93 cm.  Torde vara en minskning på -16 cm om jag inte räknat rätt.  Så det blir inte beach 2012 utan snarare Christmas 2012. 

Mitt andra delmål är nämligen att nå 85 kg i september.  Om jag får lov att fortsätta ha en sådan status att jag kan träna minst 30 min dagligen så borde jag kunna nå 80 kg till julen. 


I övrigt så är det enbart träningen jag har att se fram emot nu. Det ger mig om än kort, men mycket skön känsla av välbefinnande i en vardag då det känns att jag strider mot min smärta, och försöker fokusera på förmågan att se positivt på livet, trots att jag större delen av dygnet bara vill ta livet av mig pga smärtan. 

Jag räknar dagarna tills jag ska till neurologen igen, och hoppas att han kommer ha någon form av mirakelmedel i form av "ta den här tabletten så blir du frisk och allt blir bra".   Men fram till dess så fokuserar jag på joggingen så länge min kropp tillåter.

1,9 km jogging idag. Hur mycket orkar hunden nästa gång tro?


 

 
 
Maria

Maria

17 juli 2012 20:47

Hej!
Vill bara säga att jag blir så inspirerad av dig. Hur du kämpar och din vilja. Hejar på och peppar i massor :)

http://mariahj.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 8 juli 2013 19:55

ME/CFS     FIBROMYALGI      

Av Linda - 6 juli 2013 00:09


Inatt eller igår kväll fick jag en insikt.  Jag sa adjö till mig själv.  Till den människan jag var.  Det är ingen idé att se tillbaks, att se den friska, aktiva Jag.  Den människan finns inte längre.    Jag lyssnade på Glenn Harrolds app på ...

Av Linda - 4 juli 2013 16:51


Jag har ju som bekant gått upp många, många, många kilon i vikt, under en kort period.  Närmare 27 kg för att vara exakt.  I mars vägde jag 85 kg, efter 15 kilos viktminskning.   Jag kämpade för att sluta med mitt zolpidemmissbruk, med följden at...

Av Linda - 16 juni 2013 22:32


Nu blir det bloggtorka ett tag för min  dator försvinner ner till Varbergstrakten där mina två äldsta barn ska vara i 1,5 vecka.     Jag känner mig väldigt stolt för igår och idag satt min man och mina barn och snaskade chips och ostbågar.  Det g...

Av Linda - 14 juni 2013 17:02

Sedan sista inlägget har det skett en försämring i min ME      Orken är nära noll nu, och jag är sängliggandes närmare 20 timmar om dygnet.  Alla tankar på träning eller promenader mer än korta kisspromader med hunden är lönlösa.     Jag har ...

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards