Tjock till smal

Alla inlägg den 16 april 2012

Av Linda - 16 april 2012 21:29

Dagen bådade inte gott när jag vaknade. En huvudvärk som hette duga fick mig att ligga utslagen hela förmiddagen.


Men dagen slutade bra, då jag gick ut och joggade på kvällen.  Jag förvånade mig själv för jag joggade först 2 km som var mitt mål för dagen.  Att orka jogga 2 km i sträck. Då stannade jag och reggade det i runkeeper. Sedan började jag om för att mäta hur lång tid det tar för mig att göra resterande sträcka.  Jag hade fortfarande ork kvar så jag fortsatte jogga, och helt plötsligt talade rösten i örat om för mig att jag joggat ytterligare en km.

Jag har alltså idag slagit persoligt världsrekord och joggat 3 km i sträck.  Aldrig i hela mitt liv har jag lyckats jogga mer än 2 km i sträck.   Idag känner jag mig som en vinnare!


 


Sträckan är totalt 4,6 km lång, och efter de 3 kilometrarna så powerwalkade jag resten.


I morgon börjar ett nytt liv för mig som yrkesarbetande igen.   Jag har försökt förbereda mig mentalt genom att se mig själv gå ut med hunden kl 06 på morgonen och gå en halvmil. Det är enda sättet att inte behöva ha så dåligt samvete för att lämna honom, att han får ordentligt med motion på morgonen.


Jag är inne på dag 27 på Hundra grymma dagar, och än så länge så har jag gjort stora framsteg.  Från 200 meter till 3 km!  Det är jag nöjd med.


   

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards