Tjock till smal

Alla inlägg den 3 april 2012

Av Linda - 3 april 2012 21:25

Idag köpte jag löparskor.  Eller joggingskor.  Jag har inte riktigt förstått skillnaden mellan löpning och jogging. Men jag associerar löpning till snabbhet och jogging som långsammare. Är jag rätt ute då?


Hur som haver slog jag på stort idag.


  Det blev ett par joggingskor och ett par vardags/walkingskor.  Fast båda paren är egentligen joggingskor. Och sedan inbäddade sulor, efter mina fötter.  Dock ska sägas att....de formgjutna sulorna jag köpte för nästan 2 år sedan har en helt annan kvalité, och känns bättre för foten.  Så när jag får jobb så blir det nog till att investera i ett par sådana sulor till.


När jag ställde mig på vågen imorse för att väga mig så visade vågen på 75 kg.  Det innebär att jag skulle gått ner över 15 kg på en vecka.  Andra gången jag ställde mig på vågen hade jag gått ner ytterligare 10 kg. Den tredje gången så vägde jag bara 5 kg.  Här sker viktminskningen snabbt 


Jag var ute för tredje gången och joggade idag. 4.1 km på 43 min. Närmare 10,5 min/km.   Jag joggade i ca 20  minuter total tid varvat med gång.  Men det går så sakta.  Jag vill susa fram, stolt och snabb som en gasell!

Istället är det en valross på land som försöker kravla sig fram.  Jag joggar saktare än jag går. Eh...ska det vara så?  Men det tar väl sig med tiden.  Hunden är i sämre  kondition än jag.   I början av jogging/walkingen så var det jag som fick säga "Tempo" hela tiden.  Det är kommandot för att han ska hålla mitt tempo och inte börja dra och svansa iväg.  Men efter 2 km, fick jag hålla hans temp.  Han lunkade med tungan hängandes långt utanför munnen.   Jag börjar bli rädd för att jag kommer kunna hålla ett högre tempo än han. 


Eftersom jag vill kunna jogga lite snabbare, så kommer jag en gång i veckan lägga in ett intervallpass.  Dör jag inte då så lär jag aldrig dö!

    

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards