Tjock till smal

Alla inlägg den 24 april 2012

Av Linda - 24 april 2012 18:53

Dottern har varit sjuk idag, så jag har varit hemma.  Mina ben har känts tunga och stela. Men jag bestämde ändå att jag skulle ut och springa i vårvädret.  När jag skulle sätta på mig byxorna var vänster smalben helt svullet. Benhinneinflammation från helvetet var på besök.  Ingen löpning de närmaste dagarna iallafall.

.  

Gäller att hitta bra inneskor att ha på jobbet. Jag står och går hela tiden, och det var efter en arbetsdag som benhinneinflammationen dök upp och inte efter en joggingtur. 


Jag har insett att träningen inte blir av när jag kommit hem satt mig.

Så jag har beslutat mig för att jag på måndagar och onsdagar ska ta bilen till pendelstationen, och i bilen ska jag ha träningsombyte.  Så när jag kommer hem från jobbet, tar jag bilen och åker omgående till gymmet. Det är enda sättet för att träningen ska bli av.  Och när jag kommer hem från gymmet blir det utgång med hunden. 


Joggingen tar inte lika lång tid som gymmet och jag är mer motiverad att gå ut och jogga än att ta mig till gymmet, så joggingen kan jag ta under helgen eller någon av de andra dagarna.

Så imorgon börjar jag. Packar träningsväskan ikväll och tar bilen till pendeln.


Idag har det varit en full vilodag. Jag har varit väldigt trött, och benen har varit trötta, och huvudet har haft exploderat och sprängt. Det blir en tidig kväll ikväll. Och en full dag imorgon.

 

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards