Tjock till smal

Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Linda - 21 mars 2012 22:14

Idag är det första dagen i 100 dagars utmaningen. 

Och då får jag använda all självdisciplin jag har, för naturligtvis vill jag ge mig ut och träna.


Men jag hade feber igår, och jag vaknade med ett oerhört illamående. Jag var helt säker på att nu jäklar blir jag kräksjuk också.  Jag gick upp drack ett glas vatten och stapplade tillbaks till sängen med mantrat "jag mår bra, jag mår bra".  Somnade om igen, och när jag vaknade....så mådde jag bra.   Jag var ute med hunden och gick en 20-minuters promenad.  Och efter det fick jag säga att jag är nog frisk. 


Nu under de första två veckorna ska jag inte träna högintensivt.  Ingen spinning, ingen jogging, ingen hård styrka.


Därmot stavpromenader utan hunden.  Det gör lite ont i hjärtat att ge sig ut och gå utan honom, men  han kan/vill/orkar inte hålla det tempo jag vill hålla. 


Dagsvikt;  93 kg prick. 


Träningschema för resten av denna veckan;


Torsdag; Tempopromenad 30 min

                Pilates

Fredag; Långpromenad 60 minuter

Lördag;  Pilates

              Stavgång 45 minuter

Söndag;  40 min crosstrainer.


 

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards