Tjock till smal

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Linda - 20 mars 2012 18:38

Har min andra sjukdag, det var mindre än 2 veckor sedan jag var sjuk tidigare. 


Jag känner att de där bitterkänslorna börjar komma.  De där jag inte tycker om. De där jag vill bekämpa.  De som kommer när jag inte kan ge mig ut och bekämpa dem med fysisk motion.  "Varför just jag..."

Imorgon är första dagen på de hundra grymma dagarna.  Och jag är sjuk.


Egentligen kanske mitt mål borde vara annorlunda. Kanske det borde vara att försöka ta hand om mig själv istället. Inte vara så där jäkla ambitiös jag försöker vara hela tiden. Det är därför jag känner mig så misslyckad när jag blir sjuk. För då orkar jag ingenting.  


En av mina mål i feburari var att försöka lära mig laga mat. Nyttig mat.


Kanske ska min utmaning vara att lära mig äta bra?  Äta frukost, lunch och middag, och istället för att käka lunch och middag. 


Jag har iallafall spånat på hur jag ska öka min kondition och det kommer jag göra genom att ha 

1 tempopass på  30 minuter 2 ggr i veckan

1 bungypumppass i 5 km

1 spinningpass


För att träna upp hållning så tänker jag köra 30 min pilates alt core 2 ggr i veckan.


Totalt blir det 4 timmars träningstid i veckan. No excuses!

 


Jag börjar med detta iallafall. Men de första två veckorna nu ska jag bara gå Powerwalks och träna väldigt lågintensivt för att motverka att bli sjuk igen.  


Men först av allt ska jag bli frisk!

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards