Tjock till smal

Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Linda - 22 mars 2012 22:17

Idag var första friska dagen.  Det var ett härligt väder och jag släpade med mig hunden ut på en powerwalk. 18 minuter och 1,3 km senare får han gå in hem igen, så fortsatter jag ytterligare 2 km utan honom.

Jag är inte nöjd med tiden Runkeeper visade.


  



Och jag har fått ett riktigt mål att sträva mot i min 100 dagars utmaning.  Istället för 12 min/ km så vill jag att det ska stå  minst 8 min/km eller ännu hellre 6 min/km.

Jag känner att mina skor inte är optimala att gå snabbt med. Jag får ont i fötterna, så jag gick till Intersport för att titta på joggingskor.  Säljaren ville göra ett gångtest, för att se hur jag gick, och hur stegnedsättningen var.  Det visade sig att det spelar ingen roll vad jag har för skor för mina fötter följer ingen mall.  Jag måste ha inbäddade eller gjutna sulor.  Och det visade sig att Intersport hade ortoped så nästa vecka har jag tid hos honom för att få sulor. Efter det kan jag börja fundera på skor.


Något pilates pass blev det inte till förmån för ytterligare en 40 minuters powerwalk i solskenet!


Jag har alltid fått höra att jag har dålig karaktär ( äter, har svårt att låta bli sådant som är onyttigt)  och jag har fått höra att jag har dålig disciplin ( kan inte hålla igång träning osv).   Detta har jag fått höra sedan jag var...10-11 år.  Vet ni vad som händer när man får höra något tillräckligt ofta?

Man införlivar dessa egenskaper hos sig sjäv. Eller rättare, man tror att man är sån.  När jag har försökt gå ner i vikt och sedan inte lyckats så har ingen varit förvånad, allra minst jag själv.  För jag har ingen karaktär.  Jag har ingen disciplin. 


Men vet ni vad?  Det har jag.  Jag har bestämt mig för att jag har disciplin.  Jag kommer kunna jogga 5 km.  Jag kommer springa vårruset.  Powerwalka eller jogga. Och jag vill klara halvmilen på 40 minuter. 

Jag kan.  Ingen tror det.  Inte för att jag har ont i benen eller för att jag har ont mest hela tiden.  Ingen tror att jag kan för jag har ingen disciplin.  Men jag har disciplin, det är bara ingen som vet om det än. 



   

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards