Tjock till smal

Direktlänk till inlägg 15 april 2012

Jobba och träna

Av Linda - 15 april 2012 22:31

För de allra flesta fungerar det väldigt bra att jobba heltid och träna. Många tycker till och med att det är en förutsättning att träna för att orka jobba.  

Jag har en tid varit arbetslös, vilket gjort det lätt att träna och ha ont samtidigt. Tränar och sedan kan jag vila.  Jag känner mig osäker på huruvida jag skulle orka jobba efter träning.  På jobbet måste man vara skärpt och fokuserad, inte ha ont och knapra värktabletter.  Nu har jag kunnat gå ut och träna och sedan knapra värktabletter i den mån det behövts.  Men jag försöker tänka positivt.  

Jobbet ger mig förutsättning att köpa det jag vill ha.  Jobbet ger mig även förutsättningar att ha råd med behandlingar som jag inte har råd med nu. 


Jag vet inte vilka arbetstider jag kommer ha, men jag inser att jag kommer få göra som alla andra. Träna på kvällarna.  Eller innan jobbet.
Jag försöker intala mig själv hur underbart det kommer vara att gå halvmilen med hunden kl 05 på morgonen. Gulp! Morgonmänniska är det sista jag är.


Jag har en idol när det gäller fitness. Eller jag har många, men speciellt en. Jag lyssnar på hennes podcasts, och nu har jag faktiskt beställt en träningsdvd med henne.   När jag inte har tid med gymmet kan jag ta en halvtimme med henne.  Hon kommer köra slut på mig.

  

 


Jag fullkomligt älskar Jillian Michaels!   Det finns ingen som kan peppa som henne! Move your ass!!


Idag har jag haft en påtvingad vilodag. Jag vaknade med ont i halsen, och var snörvlig.  Men det känns inte så farligt nu.  Och så har jag haft så ont i smalbenen och knäna.  Men imorgon är det bra igen,  det har jag bestämt.

 
 
Angie

Angie

16 april 2012 10:49

Ja det kan vara tufft att pussla ihop allt tidsmässigt och jag är inte heller speciellt taggad för att träna innan tuppen har vaknat. För mig handlar allt om planering, jag sitter varje vecka och planerar in tider för att allt ska hinnas med.

Vad modig du är som lägger ut kroppsbilderna och vilka fina former du har!!!

Är det ok om jag länkar till dig inne hos mig?

http://iwontquit.blogg.se

 
Ingen bild

Frida

17 april 2012 08:02

Heja Heja :) Brukar vara inne och läsa när du lägger upp dina inlägg på HGD, tycker du är duktig som kämpar på trots att du har ont. Kan inte föreställa mig hur det är så forstätt kämpa och slå dina personliga rekord :) Heja Heja!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 8 juli 2013 19:55

ME/CFS     FIBROMYALGI      

Av Linda - 6 juli 2013 00:09


Inatt eller igår kväll fick jag en insikt.  Jag sa adjö till mig själv.  Till den människan jag var.  Det är ingen idé att se tillbaks, att se den friska, aktiva Jag.  Den människan finns inte längre.    Jag lyssnade på Glenn Harrolds app på ...

Av Linda - 4 juli 2013 16:51


Jag har ju som bekant gått upp många, många, många kilon i vikt, under en kort period.  Närmare 27 kg för att vara exakt.  I mars vägde jag 85 kg, efter 15 kilos viktminskning.   Jag kämpade för att sluta med mitt zolpidemmissbruk, med följden at...

Av Linda - 16 juni 2013 22:32


Nu blir det bloggtorka ett tag för min  dator försvinner ner till Varbergstrakten där mina två äldsta barn ska vara i 1,5 vecka.     Jag känner mig väldigt stolt för igår och idag satt min man och mina barn och snaskade chips och ostbågar.  Det g...

Av Linda - 14 juni 2013 17:02

Sedan sista inlägget har det skett en försämring i min ME      Orken är nära noll nu, och jag är sängliggandes närmare 20 timmar om dygnet.  Alla tankar på träning eller promenader mer än korta kisspromader med hunden är lönlösa.     Jag har ...

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards