Tjock till smal

Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Vänner

Av Linda - 26 mars 2012 22:33

Dag 6 i hundradagarsutmaningen.  


Idag sov jag inget inatt. Sömn är viktigt för att man ska kunna må bra och prestera. Men sov gjorde jag inte.

På mitt schema idag hade jag tänkt träna MRL.  Men en bautahuvudvärk och osamarbetsvillig arm gjorde den saken svår.

Istället blev det en kvällspromenad med en nyfunnen vän.  Jag tänker på vilken tur jag har haft sedan jag flyttade hit.  Nu har jag ett flertal vänner, jag träffar inte alla lika frekvent men det är lika trevligt varje gång vi ses.  Vänner är bra för måendet.  Vänner som ger energi, som man känner att man blir gladare och friskare av att träffa.  Det finns vänner som är energitjuvar också, men dem orkar jag inte umgås med.


  Jag har tack vare facebook fått en helt ny vän, och hunden min har fått en hundkompis.  Att ha förmånen att umgås med människor som accepterar en som man är och tycker om en som man är, det är få förunnat.  Jag har ett flertal som jag räknar som vänner här i Bålsta.  Jag hade mycket färre vänner där jag bodde tidigare.  Och jag är så tacksam för mina vänner. Ingen nämnd , ingen glömd.  Ibland önskar man bara att det fanns mer timmar på dygnet så att man hinner umgås med alla man vill uppgås med.


Dagens träning blev alltså 2 timmars promenad under 7 km.  Totalt under dagen har jag gått 15000 steg eller 1 mil.  Det får jag vara nöjd med för att vara en dålig dag.

 
 
Ingen bild

Åsa

26 mars 2012 23:01

Du är så gullig vännen... Jag tycker om dig, ALLDELES precis som du är... det är insidan jag gillar, inte hur man ser ut på utsidan, eller hur bra/dåligt man mår.... Det följer liksom med i din lysande, mjuka, trevliga personlighet... man behöver bara vara sig själv, som är när vi träffas.. så kommer man super-jätte långt... Sov nu gott, och lycka till på intervun imorgon. Håller alla fingrar och tår... Fibro-kramizar i massor, till min nyfunna vän och hund-kompis till min hund... Vi kommer nog gå MÅÅÅÅNGA mil innan hösten är här, tror jag.... LER

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 8 juli 2013 19:55

ME/CFS     FIBROMYALGI      

Av Linda - 6 juli 2013 00:09


Inatt eller igår kväll fick jag en insikt.  Jag sa adjö till mig själv.  Till den människan jag var.  Det är ingen idé att se tillbaks, att se den friska, aktiva Jag.  Den människan finns inte längre.    Jag lyssnade på Glenn Harrolds app på ...

Av Linda - 4 juli 2013 16:51


Jag har ju som bekant gått upp många, många, många kilon i vikt, under en kort period.  Närmare 27 kg för att vara exakt.  I mars vägde jag 85 kg, efter 15 kilos viktminskning.   Jag kämpade för att sluta med mitt zolpidemmissbruk, med följden at...

Av Linda - 16 juni 2013 22:32


Nu blir det bloggtorka ett tag för min  dator försvinner ner till Varbergstrakten där mina två äldsta barn ska vara i 1,5 vecka.     Jag känner mig väldigt stolt för igår och idag satt min man och mina barn och snaskade chips och ostbågar.  Det g...

Av Linda - 14 juni 2013 17:02

Sedan sista inlägget har det skett en försämring i min ME      Orken är nära noll nu, och jag är sängliggandes närmare 20 timmar om dygnet.  Alla tankar på träning eller promenader mer än korta kisspromader med hunden är lönlösa.     Jag har ...

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards