Tjock till smal

Direktlänk till inlägg 1 april 2012

Helgen

Av Linda - 1 april 2012 22:11

Helgen som varit har inte varit några bra kostdagar.  Man kan väl lugnt säga att jag och sambon komsumerat mer kalorier än vad som behövts. MÅNGA kalorier, och fel sorts kalorier.  Dock vägrar jag känna dåligt samvete.  Gjort är gjort. Och det var gott!  Gudagott! 


Idag tog jag mig iväg till gymmet. Äntligen! 


Jag började med att ta andra löppasset i Iphone app som ska leda mig fram till 5 km så småningom.

25 minuter snabb gång varvat med jogging. Ca 15 minuters jogg och ca 4 km.  Men jag måste faktiskt medge att det var lättare att springa utomhus med hunden än att göra det på löpbandet.


Sedan tränade jag ben och mage;


TypStyrketräning
Datum2012-04-01
Tid40 min
IntensitetHög
Förbränning374 kcal
ÖvningReps * Vikt
Lårcurl, sittande10 * 30 kg, 10 * 30 kg, 10 * 30 kg
Sittande vadpress10 * 30 kg, 10 * 30 kg, 10 * 30 kg
Sit-ups, pilatesboll15, 15, 10
Sit-ups, sneda10, 10, 15
Benpress10 * 60 kg, 10 * 60 kg, 9 * 60 kg
Crunches

15, 15


Imorgon skall jag, om jag hinner,  köpa nya löpskor med sulor för mina fötter.  Det hoppas jag ska bli bra!
Dessutom skall jag på anställningsintervju imorgon. 
Och jag vet redan vad jag ska göra om jag får jobb.  Då ska jag leja en PT så jag får ett riktigt träningsprogram istället för att hålla på lite hit och dit.  
 
 
 
Ingen bild

Anna-Lena

1 april 2012 22:40

PT gör det nog mycket lättare att träna rätt och oftare. Har ingen aning om vad det kostar, men antar att det är en hel del. Nya skor låter bra med. Håller tummarna för imorgon.

 
carola

carola

1 april 2012 23:31

vad duktig du är.
Ska ta tag i mitt på tisdag och kör med pt direkt, jag kommer tuppa av eller bryta ihop.
Tänk om alla mina känslor bara kommer fram:)

http://mammacarola.blogg.se

 
Angie

Angie

2 april 2012 06:18

Helt rätt, dåligt samvete leder inte till något annat än att du mår dåligt. Det är bara att kämpa vidare istället så är snart de där extra kalorierna borta. :)

http://iwontquit.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 8 juli 2013 19:55

ME/CFS     FIBROMYALGI      

Av Linda - 6 juli 2013 00:09


Inatt eller igår kväll fick jag en insikt.  Jag sa adjö till mig själv.  Till den människan jag var.  Det är ingen idé att se tillbaks, att se den friska, aktiva Jag.  Den människan finns inte längre.    Jag lyssnade på Glenn Harrolds app på ...

Av Linda - 4 juli 2013 16:51


Jag har ju som bekant gått upp många, många, många kilon i vikt, under en kort period.  Närmare 27 kg för att vara exakt.  I mars vägde jag 85 kg, efter 15 kilos viktminskning.   Jag kämpade för att sluta med mitt zolpidemmissbruk, med följden at...

Av Linda - 16 juni 2013 22:32


Nu blir det bloggtorka ett tag för min  dator försvinner ner till Varbergstrakten där mina två äldsta barn ska vara i 1,5 vecka.     Jag känner mig väldigt stolt för igår och idag satt min man och mina barn och snaskade chips och ostbågar.  Det g...

Av Linda - 14 juni 2013 17:02

Sedan sista inlägget har det skett en försämring i min ME      Orken är nära noll nu, och jag är sängliggandes närmare 20 timmar om dygnet.  Alla tankar på träning eller promenader mer än korta kisspromader med hunden är lönlösa.     Jag har ...

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards