Tjock till smal

Alla inlägg den 30 maj 2013

Av Linda - 30 maj 2013 14:19

För lite mer än en vecka sedan började jag inta D-ribose och Kreatin.  Detta är egentligen för kroppsbyggare.  Jag väntar mig egentligen inga mirakel, men om jag hoppas på förbättring. 


Men jag gillar ju att träna, och jag behöver träna för att smärtan inte ska ta överhanden hela tiden.  Men ME;n gillar inte att jag tränar. 


Jag laddade hem en app till min Iphone och i söndags testade jag appen för första gången.  Den går ut på att high intensity intervall training. Max Capacity  heter appen.


Jag körde första passet vilket bestod av

50 sek Squats

10 sek vila

50 sek armhävningar

10 sek vila

50 sek utfall

10 sek vila

50 sek planka


och detta gjorde man i fyra omgångar.  Fast jag gjorde det bara i 3 omgångar för jag var död sen. Eller nästan iallafall.


Andra passet körde jag i tisdags.

Upplägget var samma fast det bestod av

50 sek Uppöjda armhävningar.   Jag hade fötterna på balansbollen.

10 sek vila

50 sek Bird Dog

10 sek vila

50 sek pulserande squats

10 sek vila

50 sek superman


Denna gången lyckades jag göra de 4 omgångarna.  Dröp av svett efteråt därmot. 


Enligt mina tidigare erfarenheter sedan i september så borde jag med alla mått mätt blivit sjuk i feber, halsont och haft en utmattning utan dess like i tre dagar.    Det har jag inte haft.   Jag har varit trött och haft träningsvärk, men jag har inte blivit sjuk.   Så kanske hjälper D-ribose ändå?


Idag borde jag göra tredje och sista passet för veckan, och Gudarna skall veta att jag vill.  Men samtidigt behövs det städas litegrann (eller ganska mycket grann   ) och tvättas kläder.   Och göra allt på en dag går inte. Tyvärr.

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards