Tjock till smal

Alla inlägg den 4 september 2012

Av Linda - 4 september 2012 18:26

Jag brukar lida av frusna fötter.  Eller iskalla fötter.   Jag kan vara varm och svettas i övrigt, men fötterna och vaderna fryser som om jag hade dem i isbad.

Det är inte mycket som hjälper mot detta. 


I höstas/vintras så kunde jag ha strumpor+ två ullstrumpor på varandra, och en filt omkring fötterna.  Ändock frös jag, och mannen tyckte jag var tokig. Och jag antog att det kunde se väldigt tokigt ut att sitta i behå,  och ånga samtidigt som man sitter med en massa strumpor och filtar runt fötterna. 


Så jag köpte ett fotbad.  Men att ta kastruller med varmt vatten till ett fotbad till vardagsrummet (som typ var enda lämpliga platsen att använda den) , var bökigt.  Nu står den undangömd i tvättkällaren.  Den kommer säkert bli använd igen till vintern igen.  Någongång.


Men så fick jag av en händelse tag på den här.


Eller fick tag på...jag köpte den.  Mest för att den såg så varm och mysig ut, och skulle kanske kunna ersätta filten.   Men mer än så.  Den har som ett värmeelement i sig och den vibrerar.   Och den funkar!


När jag har den på fötterna så har jag ersatt isbadet med värme.  Den är helt otroligt skön för frusna fötter.   

Den här är helt ärligt, det enda, utöver hett vatten som funkat på mina iskalla fötter.

Nackdelen med hett vatten för just mina fötter är att även om jag tycker det är skönt och fötterna värms upp, så blir fötterna i praktiken skållade.  Vilket man inte behöver oroa sig för den här.


Så har ni frusna fötter MÅSTE ni köpa den här!  Ni hittar den  på Hjälpsam .

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards