Tjock till smal

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Linda - 9 februari 2012 13:32

Jag börjar med det positiva.  Jag har tränat två gånger denna vecka.

I måndags då jag var på gymmet, körde crosstrainer och helkroppstyrka i maskinparken under 1,5 timme.

Igår körde jag 30 minuter crosstrainer och 15 minuter core.

Dessutom var jag ute och gick 5 km med hunden.


Jag har under tiden jag haft hunden inte kunnat bära hans 15 kilo foderpåsar, eller kunnat hälla i det i hans fodertunna. Igår fixade jag det.  Det måste innebära att jag börjar bli lite starkare.


Viktmässigt har det inte skett någon skillnad på några veckor, men jag fick en positiv överaskning igår.  Hösten/vintern 2010 köpte jag ett par termobyxor i storleken XXL. De satt som en smäck, de satt så bra att n är jag böjde mig ner så gick knappen sönder.  Men eftersom det inte fanns några XXXL så har jag haft dem ändå. och de har suttit hyfsat bra även utan byxknapp.  Men numer åker de ner hela tiden. Och jag provade en XL och en L.  Och jag kunde ha L!!  Tyvärr satt den som en smäck också, så jag köpte XL som är Lite stor..., men jag kunde ha L!! 


Till det negativa då...igårkväll började jag känna av en begynnande benhinneinflammation i bägge benen.

 

Det är inte första gången jag har benhinneinflammationer, jag får det superlätt.  Men än så är det inte fullt utvecklat, det har inte svullnat upp än, så jag har gått hopp om att det kommer lägga sig med hjälp av lite vila, stödstrumpor och värme.

Som om inte detta vore nog så har jag börjat få en fullfjädrat inflamation i axeln/skuldran!  Jag har känt av axeln/Skuldran länge men först efter att jag börjat styrketräna har smärtan blivit riktigt kännbar.

 

Det strålar även ut i armen och fram till handleden. Även om det är värst precis vid  "axelkulan".

Jag hade ju kommit igång med träningen. Jag tyckte ju det var roligt.  Jag såg till och med fram emot det. Varför blir det så här då!!!

Tur att jag ska till läkaren på måndag, för uppföljning av prover och för smärtutredningen.

Vikten ligger still och jag har läst mycket om att LCHF kan ha en positiv inverkan på smärta. Så denna dagen är min första LCHF dag.   Det kommer krävas en hel del av mig socker beroende som jag är, och att låta bli brödet lär bli den största utmaningen.

Och idag känner jag mig deppig och hade gärna smällt i mig en chipspåse...fast jag vet ju att det bara gör saken värre, så därför gör jag mig en äggomelett istället.

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards