Tjock till smal

Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Två steg fram och ett tillbaks

Av Linda - 9 februari 2012 13:32

Jag börjar med det positiva.  Jag har tränat två gånger denna vecka.

I måndags då jag var på gymmet, körde crosstrainer och helkroppstyrka i maskinparken under 1,5 timme.

Igår körde jag 30 minuter crosstrainer och 15 minuter core.

Dessutom var jag ute och gick 5 km med hunden.


Jag har under tiden jag haft hunden inte kunnat bära hans 15 kilo foderpåsar, eller kunnat hälla i det i hans fodertunna. Igår fixade jag det.  Det måste innebära att jag börjar bli lite starkare.


Viktmässigt har det inte skett någon skillnad på några veckor, men jag fick en positiv överaskning igår.  Hösten/vintern 2010 köpte jag ett par termobyxor i storleken XXL. De satt som en smäck, de satt så bra att n är jag böjde mig ner så gick knappen sönder.  Men eftersom det inte fanns några XXXL så har jag haft dem ändå. och de har suttit hyfsat bra även utan byxknapp.  Men numer åker de ner hela tiden. Och jag provade en XL och en L.  Och jag kunde ha L!!  Tyvärr satt den som en smäck också, så jag köpte XL som är Lite stor..., men jag kunde ha L!! 


Till det negativa då...igårkväll började jag känna av en begynnande benhinneinflammation i bägge benen.

 

Det är inte första gången jag har benhinneinflammationer, jag får det superlätt.  Men än så är det inte fullt utvecklat, det har inte svullnat upp än, så jag har gått hopp om att det kommer lägga sig med hjälp av lite vila, stödstrumpor och värme.

Som om inte detta vore nog så har jag börjat få en fullfjädrat inflamation i axeln/skuldran!  Jag har känt av axeln/Skuldran länge men först efter att jag börjat styrketräna har smärtan blivit riktigt kännbar.

 

Det strålar även ut i armen och fram till handleden. Även om det är värst precis vid  "axelkulan".

Jag hade ju kommit igång med träningen. Jag tyckte ju det var roligt.  Jag såg till och med fram emot det. Varför blir det så här då!!!

Tur att jag ska till läkaren på måndag, för uppföljning av prover och för smärtutredningen.

Vikten ligger still och jag har läst mycket om att LCHF kan ha en positiv inverkan på smärta. Så denna dagen är min första LCHF dag.   Det kommer krävas en hel del av mig socker beroende som jag är, och att låta bli brödet lär bli den största utmaningen.

Och idag känner jag mig deppig och hade gärna smällt i mig en chipspåse...fast jag vet ju att det bara gör saken värre, så därför gör jag mig en äggomelett istället.

 
 
tess

tess

9 februari 2012 15:40

Ja jag ser också andra saker man kan göra för att man ska få in pengar... helt klart. å så kan de själva avstå lite för att bry sig om andra.... men men... man ska se om sitt eget hus vet du.
Ja jag tror de inte blir många arbetsgivare som ens vill eller kan ha kvar äldre hos oss har vi redan sett hur de kan bli. De har ju haft pensionerade sjuksköterskor som varit inne å ja du.... några där speciellt en ja hon hitta ju knappt ut från avd igen å då är de liksom bara en korridor... stopp åt ena hållet vilket man ser å ut åt andra... så jaaa de känns ju säkert. Ler...

http://tess701.blogg.se

 
tess

tess

9 februari 2012 15:47

Har du bra skor på dig när du tränar? När du är ute och går? De är ju skitviktigt för de är ju så lätt att du får denna skit annars. Visst man kan få de ändå men de är ju rätt hårt för benen.... du kan ju fortsätta träna i alla fall men med andra saker... men är de även aj i axel osv så är de ju värre. Kanske går du på för hårt? Kanske skulle du träna kortare pass och oftare? Har du tagit hjälp av någon som kan sånt här och kanske kan utforma ett träningsprogram utifrån de problem du har med kroppen?
Men jag blir så glad att läsa att du faktiskt nått så bra resultat. Muskler väger mer än fett å du får en fastare kropp så måttband å att man ser på kläderna är ju bevis nog för att du lyckats bra. Låt de ta tid å de här med mat.... ha tror inte LCHF är så nyttigt i längden å OM du slutar med dieten å tillsätter socker så är du tjock igen... så börjar man med de ja då är de nog en sorts livsstil. Så jag tror faktiskt mest på de sunda förnuftet. Vi vet ju att vårt kaloriintag måste vara lägre än energiförbrukningen. Man kan äta vad man vill men då får man röra sig mera.

Hoppas du får hjälp hos läkaren nu oxå.... DU ÄR SKITDUKTIG!!! Fan va du kämpar!

http://tess701.blogg.se

 
B3tty - färgad av regnbågens alla färger

B3tty - färgad av regnbågens alla färger

10 februari 2012 23:17

http://www.b3tty.com/2012/02/nar-sjalvkontrollen-brister-och-halet-vaxer/#comment-1498 (jag svarar på kommentarer hos mig själv :) )

Vad duktig du är som tränar på så hårt trots din smärtproblematik, riktigt imponerande. Ibland har man deppiga dagar och det får man ha, särskilt när man kämpar hårt i motvind. vet du vad, det finns lchf-bröd, liksom pasta och ris har jag hört. Tror jag sett nåt av det på tex bodystore.se, annars ska man kunna baka/laga själv. :) Lycka till hos läkaren.

http://www.b3tty.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 8 juli 2013 19:55

ME/CFS     FIBROMYALGI      

Av Linda - 6 juli 2013 00:09


Inatt eller igår kväll fick jag en insikt.  Jag sa adjö till mig själv.  Till den människan jag var.  Det är ingen idé att se tillbaks, att se den friska, aktiva Jag.  Den människan finns inte längre.    Jag lyssnade på Glenn Harrolds app på ...

Av Linda - 4 juli 2013 16:51


Jag har ju som bekant gått upp många, många, många kilon i vikt, under en kort period.  Närmare 27 kg för att vara exakt.  I mars vägde jag 85 kg, efter 15 kilos viktminskning.   Jag kämpade för att sluta med mitt zolpidemmissbruk, med följden at...

Av Linda - 16 juni 2013 22:32


Nu blir det bloggtorka ett tag för min  dator försvinner ner till Varbergstrakten där mina två äldsta barn ska vara i 1,5 vecka.     Jag känner mig väldigt stolt för igår och idag satt min man och mina barn och snaskade chips och ostbågar.  Det g...

Av Linda - 14 juni 2013 17:02

Sedan sista inlägget har det skett en försämring i min ME      Orken är nära noll nu, och jag är sängliggandes närmare 20 timmar om dygnet.  Alla tankar på träning eller promenader mer än korta kisspromader med hunden är lönlösa.     Jag har ...

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards