Tjock till smal

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Träningsvärk!

Av Linda - 16 februari 2012 15:26


    


I måndags var jag på mitt livs första MRL-Pass.  Mage Rumpa Lår. 

För att sammanfatta det så här; Jag överlevde.  Jag var osäker, men jag överlevde.  Det är bra!  Sedan var det säkert roligt för andra när jag wobblade fram och tillbaks på den jädra bollen som instruktören slutligen fick hålla fast för mig.   Tekniken var lätt.  Kruxet var att man behövde både balans och muskler, vilket jag har noll av båda.  Men jag överlevde!  Fast ibland var döden nära " åh de 8 sista, 8,7, 6......" Då flåsade skärselden min i hälarna.

" 5, 4, 3, 2 "  Nu jävlar dör jag!  " 1..bra jobbat!"  Pust och flämt, jag lever!


Dagen efter går jag upp ur sängen, sätter mig på toaletten....men kan inte resa mig.  Ända upp till diagfragman bränner det, tillslut tar jag dörrhandtaget till hjälp och häver mig upp.  På insida lår känns det som om jag har blyklumpar, och jag staplar omkring med särade ben.  Jag känner riktigt hur musklerna växer i magen, men är likförbannat lika fet varje gång jag ser mig i spegeln.



Dag tre tror jag att jag blivit snittad igen. Hur effektiv kan en magträning vara egentligen, sån där träningsvärk har jag aldrig haft.  Det känns dock väldigt bra att ha förtjänat träningsvärken.  Nu ska den skitkroppen få igen för gammal ost!  Nu ska jag ge den smärta! 


Idag skulle jag träna igen......var planen.  Jag har ju ett halvt gym nere i källaren och tänkte köra lite crosstrainer och testa en träningsdvd. På väg ner för trappan klappar någon till mig. Känns det som.  Får plötsligt jätteont i huvudet, och börjar må illa. Så börjar jag se konstigt också.

                         



Först trodde jag nästan att jag fått en stroke så jag gjorde det där testen som man kampanjar för.   Men jag hade ingen stroke ( mig veterligen)  så jag tar en migräntablett.  Efter en stund svettas jag som en gris, så visar det sig att jag har feber!!    Dottern har varit hemma i feber så något skit surrar omkring i huset, men jag blev ändå sur.  För nu har den stora delen träningsvärk gett med sig och jag tänkte ge kroppen stryk igen.  Men jag får vänta några dagar. 


Jag måste skryta med också att jag varje dag har gått minst 5 km och uppnått minst 10 000 steg på stegmätaren!



   

 
 
Maggie

Maggie

17 februari 2012 15:24

Hehe... skrattar lite åt din träningsvärk, jag hade aldrig vågat ta i så. Strongt jobbat av dig!

Så som du håller igång hoppas jag kunna hålla igång när jag blir frisk ju! Jag längtar så efter mera ork, hoppas träningen kan hjälpa något på den fronten.

http://anderssonskansblogg.wordpress.com

 
B3tty i 4 nyanser av rosa

B3tty i 4 nyanser av rosa

17 februari 2012 19:15

Skaffa ett konto här: http://www.bloglovin.com/ (gratis) sen klickar du här: http://www.bloglovin.com/sv/blog/1886985/b3tty-fargad-av-regnbagens-alla-farge/follow och väljer att följa bloggen. Notera prenumerationsnumret du får. Skriv det i en kommentar till. Så gör jag exakt samma hos dig. Sen kan du inne på ditt konto hämta en knapp för denna funktion och lägga in på din sida så folk lättare kan prenumerera på din sida.

Det bra med denna funktion är att man samlar de bloggar man vill där och sen lätt ser när folk uppdaterat sina bloggar.

Att man gör ett byte så här gör att man får mer läsare.

http://www.b3tty.com

 
tess

tess

18 februari 2012 20:50

Jag har inte många vänner men jag har vänner som hjälper. Jag har även hjälp. Jag har gått i terapi i olika omgångar sedan 2000. Jag har alltid när det varit tufft sökt hjälp och fått hjälp. Nu har jag gått igenom en hel del sedan november. Knöl i bröstet, en galla som gjorde mig så sjuk att jag inte kunde äta fast föda. En operation med komplikationer. En bukspotkörtelinflamation är inte helt enkel. Jag har en svår mage redan från början. När jag ligger inne och under tiden upplever jag flera saker, i bemötandet som inte var okej. Jag fick även veta att jag har cystor på mina äggstockar. Sedan fick jag en medicin för min mage som inte passade ihop med mina andra mediciner så jag blev sjuk av detta. När jag sedan kom tillbaka till jobbet så var det en stor omställning då mycket hänt. En stress som blev ohållbar efter det jag varit igenom. Jag har dessutom tre barn som behöver mycket stöd och hjälp. Vi hamnade även i en ekonomisk kris. Vi fick ca 6000kr totalt att leva på.
Så nu fick jag veta att de kanske inte är helt säkert som jag trott att min knöl i bröstet är godartad.
Min blogg är min dagbok. Så kan man se de. En ventil. Att få ur mig. Att skriva har varit en del i mitt liv att klara saker. Jag är helt ensam i många saker i livet. Så jag har stort ansvar i mycket. Sedan har jag som sagt haft tufft i många år. Vi klarar saker olika. Jag kämpar så gott jag kan men de man ser i min blogg är inte hela min värld. Jag delar inte allt. Jag har heller inte för avsikt att göra de. De är min terapi. Att få ur mig.
Säger inte att andra inte förstår eller har de tufft. Men såhär är jag. Just nu är de jättejobbigt men ja jag har sökt hjälp och jag har hjälp. Jag har heller inte menat att mina vänner på FB eller genom bloggen ska hjälpa mig eller vara min lösning.
Men idag kom en ny vän spontant hem till mig. Det hjälpte mycket. Hon löste inget. Men vi pratade om saker och efter detta orkade jag saker i vardagen.
Jag blir ledsen av kommentaren. Som om jag inte förstår att ta hjälp. Jag har gått i KBT. Jag har lärt mig massa strategier. Jag har växt. Jag har denna veckan fått kämpa med en son som inte följt med i matten. Ja ska inte behöva ursäkta mig. Jag ska inte behöva säga detta. Jag behöver inte detta. Jag ser massa saker positivt. Jag ser positiva saker. Jag har många bra saker i livet. Men att ha förmågan att kunna ge uttryck för de man mår skit av och uttrycka de är bättre än att hålla undan de. De som känner mig vet hur jag haft och har de och många förvånas att jag står upp.
Så jag har människor att prata med och jag har både läkare och sköterska och gått i terapi inom psykiatrin.

http://tess701.blogg.se

 
B3tty i 4 nyanser av rosa

B3tty i 4 nyanser av rosa

18 februari 2012 21:32

http://www.b3tty.com/2012/02/sa-tog-det-om/#comment-1698

Träningsvärken är den enda uppskattade och välkomnande smärta. :)

http://www.b3tty.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 8 juli 2013 19:55

ME/CFS     FIBROMYALGI      

Av Linda - 6 juli 2013 00:09


Inatt eller igår kväll fick jag en insikt.  Jag sa adjö till mig själv.  Till den människan jag var.  Det är ingen idé att se tillbaks, att se den friska, aktiva Jag.  Den människan finns inte längre.    Jag lyssnade på Glenn Harrolds app på ...

Av Linda - 4 juli 2013 16:51


Jag har ju som bekant gått upp många, många, många kilon i vikt, under en kort period.  Närmare 27 kg för att vara exakt.  I mars vägde jag 85 kg, efter 15 kilos viktminskning.   Jag kämpade för att sluta med mitt zolpidemmissbruk, med följden at...

Av Linda - 16 juni 2013 22:32


Nu blir det bloggtorka ett tag för min  dator försvinner ner till Varbergstrakten där mina två äldsta barn ska vara i 1,5 vecka.     Jag känner mig väldigt stolt för igår och idag satt min man och mina barn och snaskade chips och ostbågar.  Det g...

Av Linda - 14 juni 2013 17:02

Sedan sista inlägget har det skett en försämring i min ME      Orken är nära noll nu, och jag är sängliggandes närmare 20 timmar om dygnet.  Alla tankar på träning eller promenader mer än korta kisspromader med hunden är lönlösa.     Jag har ...

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards