Tjock till smal

Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

Förebilder

Av Linda - 4 februari 2012 00:29

En sak som jag känner är viktig när man ska ändra sitt liv, eller sitt sätt att leva, är att ha bra förebilder.

För mig har mitt liv inte blivit som jag föreställde mig när jag var ung.  Jag har mer i bagaget än jag önskar någon annan.  Detta har satt sina spår, kroppen glömmer inte även om psyket försöker.  Hos mig har det resulterat i kronisk smärta.  Att vakna varje morgon och ha ont någonstans.  Att gå och lägga sig och ha ont.  Det är väldigt nedbrytande att ha ständigt ont.  Det är nedbrytande att inte kunna slappna av för att musklerna är spända och smärtar. Jag sover aldrig mer än 4-5 timmar per natt. Även det är nedbrytande i långa loppet. 

För att inte gå ner mig helt har jag blivit tvungen att ändra min attityd, som tidigare har varit att ha sett glaset som halvfullt och tyckt synd om mig sjäv, till en jävlar anamma-attityd för att inte låta kroppen vinna över mig.


Jag har personligen svårt att se mig själv som smal, så därför är mina förebilder så bra för de gör att jag inser att jag kan om jag sätter manken till.  En stor förebild vars blogg jag läst i snart ett år, under tiden jag har funderat och tyckt synd om mig själv, så var det ändå denna bloggen som öppnade mina ögon. 

Olga Rönnbergs blogg, och hennes medverkan i Biggest Looser fick mig att verkligen komma i kontakt med mitt eget jävlar anamma. 

Sedan bara någon månad tillbaks så hittade jag en ny blogg.   Robine har inte bara en blogg utan även en facebook grupp som jag blev medlem i.  Och vilken fantastisk grupp! Så peppande och motiverande. Mycket kunskap på ett ställe. 


Jag räknade mina träningstillfällen under de två senaste veckorna och har tränat 6 gånger under två veckor. Det är ganska bra för att vara mig.  Vilken står still, den rör sig varken upp eller ner , så det är väl positivt.

Mätte midjan också, och den hade minskat. Totalt har jag minskat -17 cm runt midjan sedan i mitten av november.

Så jag får vara nöjd. Jag var på gymmet idag och tränade 15 minuter på Crosstrainern och ytterligare 60 minuter styrka, mest ben, rygg, mage och tog det väldigt försiktigt med armarna. 

Jag känner mig väldigt nöjd med mig själv.  Jag får försöka komma ihåg den här känslan när de dåliga dagarna kommer.

 

 
 
tess

tess

6 februari 2012 19:12

De va nog inget skämt men tyckt ur sin helhet... ja såg bara den där delen... så de va visst nå med ironi... ler.

http://tess701.blogg.se

 
Maggie

Maggie

7 februari 2012 10:01

Att träna 6 ggr på två veckor är väl alldeles utmärkt!!

Det gäller att komma ihåg att inte jämföra sig med vanliga friska människor, det blir aldrig en rättvis jämförelse.

http://anderssonskansblogg.wordpress.com

 
B3tty - färgad av regnbågens alla färger

B3tty - färgad av regnbågens alla färger

10 februari 2012 23:24

Tack för ett inspirerande inlägg! Du har så rätt så. :)

http://www.b3tty.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 8 juli 2013 19:55

ME/CFS     FIBROMYALGI      

Av Linda - 6 juli 2013 00:09


Inatt eller igår kväll fick jag en insikt.  Jag sa adjö till mig själv.  Till den människan jag var.  Det är ingen idé att se tillbaks, att se den friska, aktiva Jag.  Den människan finns inte längre.    Jag lyssnade på Glenn Harrolds app på ...

Av Linda - 4 juli 2013 16:51


Jag har ju som bekant gått upp många, många, många kilon i vikt, under en kort period.  Närmare 27 kg för att vara exakt.  I mars vägde jag 85 kg, efter 15 kilos viktminskning.   Jag kämpade för att sluta med mitt zolpidemmissbruk, med följden at...

Av Linda - 16 juni 2013 22:32


Nu blir det bloggtorka ett tag för min  dator försvinner ner till Varbergstrakten där mina två äldsta barn ska vara i 1,5 vecka.     Jag känner mig väldigt stolt för igår och idag satt min man och mina barn och snaskade chips och ostbågar.  Det g...

Av Linda - 14 juni 2013 17:02

Sedan sista inlägget har det skett en försämring i min ME      Orken är nära noll nu, och jag är sängliggandes närmare 20 timmar om dygnet.  Alla tankar på träning eller promenader mer än korta kisspromader med hunden är lönlösa.     Jag har ...

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards