Tjock till smal

Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Utmaning!

Av Linda - 2 februari 2012 23:43

Jag tittar på Biggest Looser och blir så imponerad av dessa människor.   De tränar 6-8 timmar om dagen.  Jag undrar hur de orkar?  Jag funderar på mig själv.  Kan jag gå ned så mycket i vikt? 

Jag är arbetslös.  Mina dagar ser ut så här; vid 11-tiden går jag upp, och går ut med hunden minst 40 minuter en bra dag. 20 minuter en dålig dag.  När jag kommer hem äter jag frukost/lunch.  Sedan sätter jag mig vid datorn, tiden försvinner och ungarna kommer hem från skolan.


Nu har jag utmanat mig själv.


Efter att jag skickat iväg barnen till skolan skall jag INTE gå och lägga mig igen.  Då skall jag gå ut med hunden, och äta frukost.  Sedan VARJE VARDAG  mellan 11-12 skall jag iväg till gymmet och köra antingen 20 min rodd om det är en dålig dag eller 20 min rodd och 40 min på löpbandet.  Varje dag tills jag får jobb.  Klarar jag detta? 


Naturligtvis måste jag se till att belöna mig.  Jag är som mina barn, jobbiga saker kräver bra belöningar. Och vad för belöning än vet jag inte, men vad jag vet är att den dagen jag lyckas nå 80 kg, då ska jag åka till Spa Selma Lagerlöf.  Dit har jag velat i många år.  Ända sen det byggdes faktiskt.  Men jag behöver även kortsiktiga belöningar som när jag klarat av en vecka. Vad ska jag unna mig då?  En påse chips till melodifestivalen kanske?

 


Kan 1 timmas cardioträning 5 dagar i veckan ge något viktmässigt?  Vi får se, med start imorgon.

 
 
Cajsa

Cajsa

5 februari 2012 12:23

hejsan tjejen! :D
tycker du om smycken? För jag ÄÄÄLSKAR smycken och har fått möjligheten att lotta ut ett valfritt smycke från haze design till någon lycklig enare. :) du bara måste vara med ju! http://cjssong.se/2012/january/tavling-valfritt-smycke-fran-haze-design.html Vet du vad det bästa är!? Tävlingen går snart ut och det är nästan ingen med så chansen att vinna är ganska stor SAMT att du behöver inte ens skriva ett inlägg om tävlingen utan du behöver bara säga vilket smycke du vill ha och gilla dem på facebook. Nice va!? :D
Kramis Cajsa!

btw...hittade dig på blogriket! :D

http://www.cjssong.se

 
B3tty

B3tty

6 februari 2012 01:27

Hittade just hit. Och kommer tillbaka, vi strävar mot samma mål, jag börjar min viktnedgång på itrim väldigt snart. besök mig gärna. :)

http://www.b3tty.com

 
tess

tess

6 februari 2012 10:21

Hitta din blogg på bloggriket... KUL... Nu får vi rösta på varann så vi syns mera...

http://tess701.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 8 juli 2013 19:55

ME/CFS     FIBROMYALGI      

Av Linda - 6 juli 2013 00:09


Inatt eller igår kväll fick jag en insikt.  Jag sa adjö till mig själv.  Till den människan jag var.  Det är ingen idé att se tillbaks, att se den friska, aktiva Jag.  Den människan finns inte längre.    Jag lyssnade på Glenn Harrolds app på ...

Av Linda - 4 juli 2013 16:51


Jag har ju som bekant gått upp många, många, många kilon i vikt, under en kort period.  Närmare 27 kg för att vara exakt.  I mars vägde jag 85 kg, efter 15 kilos viktminskning.   Jag kämpade för att sluta med mitt zolpidemmissbruk, med följden at...

Av Linda - 16 juni 2013 22:32


Nu blir det bloggtorka ett tag för min  dator försvinner ner till Varbergstrakten där mina två äldsta barn ska vara i 1,5 vecka.     Jag känner mig väldigt stolt för igår och idag satt min man och mina barn och snaskade chips och ostbågar.  Det g...

Av Linda - 14 juni 2013 17:02

Sedan sista inlägget har det skett en försämring i min ME      Orken är nära noll nu, och jag är sängliggandes närmare 20 timmar om dygnet.  Alla tankar på träning eller promenader mer än korta kisspromader med hunden är lönlösa.     Jag har ...

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards