Tjock till smal

Direktlänk till inlägg 24 september 2011

En veckas med kolhydrater

Av Linda - 24 september 2011 22:43

 

Jag vet inte riktigt när det gick fel, men jag tog fel väg.  Jag tror det var en morgon och det enda som fanns att äta var tunnbröd.  Tunnbröd som är så gott.   Och så belönade jag min viktnedgång med en påse chips.  Och vips så var jag tillbaks på det gamla spåret igen.  Men det jag lade märke till var att jag har börjat prutta enormt sedan jag började med kolhydrater igen. Jag är som en stor gasmaskin. Magen är svullen.  Vikten är ganska oförändrad, men magen har fördubblat sig.  Jag har ont i magen oftare.  Så utöver att det är ganska gott att äta kolhydratrik mat, så upplever jag bara nackdelar rent kroppsligt.


Jag tycker dock det är svårt att äta LCHF, vilket är den kost min kropp verkar må bäst av.   Men jag inser att jag måste planera mer. Planera vad jag ska äta dag för dag så jag inte hamnar i situationer där jag måste äta sådant jag inte mår bra av även om det är gott.  Men det är svårt att ändra sin kost, väldigt svårt tycker jag. 


Träningen veckan som varit;

Måndag; Zumba

Tisdag; vila

Onsdag; 6,6 km lång powerwalk med hunden

Torsdag; 500 m simning

Fredag; 6,5 km promenad med hunden.


Imorgon blir det långpromenad och yoga.   Jag tänker lägga in ett moment till och det är 30 min pilates 3 dagar i veckan. Det gör jag hemma, och det svåraste momentet är att få igång dvd;n.


 
 
mariellejohnsson

mariellejohnsson

26 september 2011 14:07

Ler lite. Hoppas du får igång DVDn :-)
För övrigt vad duktig du är som har schemalagt så bra allting.
Jag har provat LCHF men blev väldigt hård i magen av det. Det var jobbigt tyckte jag, men verkar inte vara ett bekymmer som du har av det?
Kram!

http://mariellejohnsson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 8 juli 2013 19:55

ME/CFS     FIBROMYALGI      

Av Linda - 6 juli 2013 00:09


Inatt eller igår kväll fick jag en insikt.  Jag sa adjö till mig själv.  Till den människan jag var.  Det är ingen idé att se tillbaks, att se den friska, aktiva Jag.  Den människan finns inte längre.    Jag lyssnade på Glenn Harrolds app på ...

Av Linda - 4 juli 2013 16:51


Jag har ju som bekant gått upp många, många, många kilon i vikt, under en kort period.  Närmare 27 kg för att vara exakt.  I mars vägde jag 85 kg, efter 15 kilos viktminskning.   Jag kämpade för att sluta med mitt zolpidemmissbruk, med följden at...

Av Linda - 16 juni 2013 22:32


Nu blir det bloggtorka ett tag för min  dator försvinner ner till Varbergstrakten där mina två äldsta barn ska vara i 1,5 vecka.     Jag känner mig väldigt stolt för igår och idag satt min man och mina barn och snaskade chips och ostbågar.  Det g...

Av Linda - 14 juni 2013 17:02

Sedan sista inlägget har det skett en försämring i min ME      Orken är nära noll nu, och jag är sängliggandes närmare 20 timmar om dygnet.  Alla tankar på träning eller promenader mer än korta kisspromader med hunden är lönlösa.     Jag har ...

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards