Tjock till smal

Alla inlägg den 4 september 2011

Av Linda - 4 september 2011 20:21

 Förra söndagen låg jag i migrän hela söndagen. Idag har det varit helt annorlunda. Jag gick ut med hunden 7.30 så han fick kissa, sedan gick jag in och lade mig igen. Sov till 9.30.  Gick sedan en promenad på 3,8 km, tog ca en timme. Hunden var lycklig och jag var lycklig. 
Var även med dottern på ridning.  Jag var tvungen att kolla hur mycket jag faktiskt gick där och satte på stegmätaren. 1,5 km gick jag bredvid hästen i manegen. Men jag inte bara gick.  Ridläraren instruerade dem att trava, och naturligtvis måste föräldrarna hålla samma takt som hästen.  Dottern ska ju driva hästen, men jag måste hålla i tygeln för att.......att jag blivit tillsagd.  Så av dessa 1,5 km så travade hästen i 500 meter.  Och jag blev tvungen att springa. I jeans och stövlar.  Japp!  Måtte varit en syn för gudar. Svettig blev jag.


Och efter middagen så gick jag en promenad med hunden igen. Ringde upp min mamma och gick och pratade. Vips hade jag gått en timme och närmare 4 km igen.  Så nog måste jag säga att jag är nöjd med denna dagen, då jag gått närmare en mil sammanlagt.  

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards