Tjock till smal

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Linda - 16 mars 2013 19:39

Min sambo pratade med mig. Berättade saker om min nya kvällsmedicinering jag inte hade en aning om.  Jag fick för cirkus två veckor sedan Venlafaxinet utbytt till Sertralin på morgonen och Mirtzapin på kvällen.  Det har funkat hyfsat. Jag somnar inte så snabbt men somnar på kvällen till skillnad mot inte alls.  Men tydligen har beter jag mig väldigt konstigt, och säger saker jag inte kommer ihåg.  Och det känns ju läskigt, när ens egen sambo tycker att jag beter mig läskigt.  Så det är bara att sluta med den medicineringen också.  

Det finns delar av mig som villl av sluta all medicinering av mig...bara för att se vad som är jag, och vad som är biverkningar/medicin. 


Jag kanske ska prata med läkaren om att sluta med både mirtza...som jag förövrigt kommer lägga av med redan ikväll,  och Sertralin på morgonen.   Testa att vara utan i 2-3 veckor, känna hur det känns i kroppen.
För något jag inte gillar med någon antidepp är dess negativa inverkan på känslolivet.   Vem vet...jag kanske rent av mår bättre av att sluta med all form av medicinering, och istället fokusera på meditation och mindfullness. 

Det här är inget pang på-beslut utan något jag funderat på en tid.  Jag har ätit så väldigt mycket mediciner, och olika preparat.  Läkarna skriver ut hit och dit, och ändrar här och där.  Ibland känner jag mig som en liten laboratorieråtta.  Men nu  efter min och sambons diskussion så känns det mer angeläget.


Jag kommer sätta ner och snart sätta ut sertralinet också.  Jag vill bara få ett GO! från läkaren också.  Blir jag mycket sämre igen så får jag väga fördelar och nackdelar,  eller gå tillbaka till något som är välbeprövat.


Den här nya medicineringen har inte bara gjort att jag gör saker jag är omedveten om utan den har fått mig att gå upp i vikt också,  närmare 6 kg på två veckor.  INTE BRA!


Så på måndag har jag bestämt mig för att lägga om kosten helt. Och de tre första dagarna ska jag bara dricka måltidsersättningar och återgå till en mer kolhydratsfattig kost. Eftersom jag inte kan träna så är det kosten jag måste satsa på, och de senaste dagarnas användande av pulsklocka har gjort att jag har sett att jag under en normal dag för mig, gör mig av med 1434 kcal, och jag får säkert i mig det tredubbla. Men jag måste göra mig mentalt stark att stå emot frestelser och sådant som familjen kan tänkas släpa hem.  


Jag behöver bli stark...överhuvudtaget!




Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards