Tjock till smal

Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Linda - 14 mars 2013 14:24

Efter min superbra lördag, så kraschade jag helt dagarna efter.

Jag har varit väldigt trött, yr, matt, svag,  haft ont i halsen, haft ont i ögonen, mått illa och haft klåda. 

 I tisdags så somnade jag vid 23, och igår skickade jag iväg barnen till skolan vid 8, hade en jävligare huvudvärk än normalt, så jag tog två citodon och gick och lade mig.
En stund senare så ringer det på dörren, och där står sonen. Jag frågade vad som hade hänt och om han var sjuk. Han tittade på mig som om jag vore tokig och sa att skolan var slut.
När jag tittade på klockan var den 14.20. 
Hade ont i kroppen och huvudvärk. Ändå somnade jag vid 22 igår.

Och så vid ett tillfälle när jag låg och läste kände jag att pulsen ökade, hjärtat slog hårdare som det känns när man är ute och går riktigt snabbt och nästan är på väg att börja springa.  Det är ofta det händer, så jag tänkte att jag sätter på mig pulsbältet och pulsklockan.


Sist jag använde pulsklockan var i april, alltså nästan för ett år sedan.  Då var min vilopuls strax under 70. 

Nu var vilopulsen strax under 100. Arbetspulsen låg på runt 130-140, och det var när jag typ plockade ut disken ur diskmaskinen, satt och åt osv. 

När jag var ute med hunden så visade klockan att jag tränade högintensivt.  Det var en lugn kort promenad och jag var uppe i över 160 i puls.  För ett år sedan krävdes det ungefär 10 minuters jogging för att jag skulle vara där.


I går kväll så sammanställde jag pulsklockans data, och den visade att jag under de 7 timmarna jag var vaken hade tränat högintensivt i 1 timme, och medelintensivt under 4 timmar och lågt under resterande.

 

En rejäl försämring under ett år.

 

Jag kommer fortfarande på mig själv att vilja börja träna igen.  Att vilja börja jobba igen.

Men jag får nog vara nöjd med att läsa, och att kunna gå kortare promenader. 

 

Nu är jag jättetrött igen också skulle väldigt gärna gå och lägga mig och sova.




Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards