Tjock till smal

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Linda - 9 mars 2013 18:02

Det är inte ofta det händer. 

Idag hände det.  Jag vaknade utan min jävliga huvudvärk, och kunde gå upp tidigare än jag normalt gör. 

Ute var det blå himmel och sol. Vackert vårväder. Jag gick ut med hunden och gick hela 1,5 km.  Normalt orkar jag inte gå en meter över 1 km utan att behöva vila en stund.  När jag kom hem med hunden, så bar jag ner mina träningsmanicker som jag haft ståendes i vardagsrummet en lång period, till träningsrummet.

     



Sedan så dammsög jag vardagsrum, matsal och hall.  Tvättade golvet, vilket var väldigt välbehövligt, golvet såg mer grått ut (av all sand som Akiro släpar in). 
När jag gjort detta känner jag att jag börjar bli trött, så jag vilar lite.  Går ut med hunden igen, och när jag kommer tillbaks tar jag tag i köket.  Gör rent spis, diskbänk och arbetsbänken, dammsuger och tvättar golvet.

Sen så tar jag äntligen ner julgardinerna från köksfönstret. Efter det tar det stopp. 


Jag är så glad över att jag fått en dag där jag fått känna mig frisk, och haft ork. Det känns helt fantastiskt!


Jag har sedan i tisdags börjat på en ny medicinering, och det känns som om den hjälper. Jag sover bättre och livet känns lättare, även om jag har lika ont som vanligt och är lika trött som vanligt.  Förutom idag då, då jag kändes som helt frisk.  Det är en underbar känsla, och jag hoppas jag får uppleva den känslan fler gånger.


Kvällen slutade dock inte lika bra.  Min stora favorit var Yohio


 Kvällens resultat                 Resultatet jag velat se

1. Robin Stjernberg             1. Yohio

2. Yohio                               2. Ralf Gyllenhammar

3. Ulrik Munther                  3. Ulrik Munter

4. Anton Ewald                     4. Louise Hoffsten

5. Louise Hoffsten               5. Anton Ewald

6. Sean Banan                       6. State of Drama

7. Ralf Gyllenhammar            7. Sean Banan

8. David Lindgren                  8. David Lindgren

9. State of Drama                 9. Robin

10. Ravaillacz                         10. Ravaillacz


Så jag är grymt besviken.  Jag tyckte rent illa om vinnarlåten. Det låter som om han har ont "youuuuuuuuuuu". 



Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards