Tjock till smal

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Så stolt över mig själv!

Av Linda - 12 februari 2012 00:23

Denna veckan har jag tränat hela 4 ggr. Dock bara en gång på gymmet. Egentligen skulle jag ha tränat på gymmet igår men hade två barn hemma då, så det blev hemträning istället. 

Jag ser ingen skillnad, men jag känner skillnad främst i magen och ryggen.  Under allt fläsket finns det lite magmuskler. 

LCHF fick jag lägga åt sidan, det fungar helt enkelt inte i min familj. Därmot tänker jag äta nyttiga kolhydrater, fullkorn osv.  Lite pasta istället för mycket. Lite ris istället för mycket. 


På något sätt tycker jag att det borde ge någon skillnad ändå om jag utesluter den största delen av onyttliga kolhydrater och socker. Och jag åt ingen chips idag till melodifestivalen. Jag bröt traditionen.  Förvisso åt jag vindruvor, ost, och kex, men inte alls så mycket som jag brukar.


Jag längtar efter att den här låten, Norges vinnarlåt, kommer ut, så jag kan spela den under träningen.  Jag älskar, fullkomligt älskar denna, och hoppas den kommer vinna hela internationella melodifestivalen.



Jag har verkligen bestämt mig för att komma iform, och nu kan inte så mycket hindra mig.  Jag har sett att jag kan träna på gym, att det inte är farligt och att det inte är  några farliga människor där.  När jag var på gymmet i måndags var det så härligt, för det var jag och några gamla tanter där.   På många gym känns det som att man måste gå ner 20 kilo först innan man kan börja träna där, för tränande är modelllika tjejer och killar som är skitsnygga.  Och som fet och otränad vågar man sig knappt in på ett sånt ställe.  Men på mitt gym, där vågar jag mig in!

Dessutom vet jag nu att jag kan träna hemma.  Jag kan klä om till träningskläder ( och nej, det har jag inte kunnat tidigare..att klä om har varit en oöverstiglig tröskel)  gå ner för trappan och antingen köra järnet på krosstrainern eller träna styrka eller använda någon av dvd;erna.  Jag kan!!  Och det kan tyckas för er vara bagatellartat.


Men träningen har aldrig varit mitt problem.  Problemet har varit 1) att komma iväg och faktiskt göra det 2) att komma igång igen efter sjukdom, och eftersom jag blir sjuk ganska ofta så har det varit väldigt svårt att träna.

Men nu har jag kommit igen även om jag varit sjuk. Och det är stort! 

Jag har tränat trots att jag haft benhinneinflammation, fast inte just benen.  


När jag får huvudvärk eller om jag får ont, så tränar jag först.  Har jag fortfarande ont efteråt så tar jag smärtstillande då, men många gånger har huvudvärken gått över eller smärtan har försvunnit under träningen.


Jag är faktiskt sjukt nöjd med mig själv.

 

 
 
B3tty - färgad av regnbågens alla färger

B3tty - färgad av regnbågens alla färger

13 februari 2012 00:04

Sv: http://www.b3tty.com/2012/02/sjalauppdatering/#comment-1524

Tänk det där du beskriver om att ta sig iväg är också mitt största problem, och nu ska jag få hjälp med detta. Är så glad så.

Tycker du är himla duktig som kämpar på trots värken, sånt är styrka. :)

LCHF har jag kört också och det fungerar men inte i längden tyvärr, iaf inte här hemma. Tror mer på att hitta ett helt nytt matmönster som man trivs med och som ändå är hälsosamt, för att det ska hålla i längden.

http://www.b3tty.com

 
carola

carola

13 februari 2012 09:04

Hej tjejen

Äntligen är det träningsdags idag, vad jag längtat.

När det gäller maten så tror jag mest på vanlig mat i rätt mängder, och välja rätt.
Mycket grönsaker och frukt och välja vatten.

Va duktig du är, blir ju taggad av att läsa hos dig:)
kramisar, nu kör vi

http://mammacarola.bloggse

 
B3tty - färgad av regnbågens alla färger

B3tty - färgad av regnbågens alla färger

13 februari 2012 23:10

vad kul! :) jag har lagt upp en länk till dig här: http://www.b3tty.com/lankvanner/

Du kan antingen lägga upp en textlänk till mig eller använda en av mina banners som finns här http://www.b3tty.com/lankvanner/. Behöver du hjälp är det bara att hojta till. :)

http://www.b3tty.com

 
B3tty - färgad av regnbågens alla färger

B3tty - färgad av regnbågens alla färger

15 februari 2012 18:08

Hej. Sugen på att göra prenumerationsbyte på bloglovin? Ha en fortsatt trevlig kväll.

http://www.b3tty.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 8 juli 2013 19:55

ME/CFS     FIBROMYALGI      

Av Linda - 6 juli 2013 00:09


Inatt eller igår kväll fick jag en insikt.  Jag sa adjö till mig själv.  Till den människan jag var.  Det är ingen idé att se tillbaks, att se den friska, aktiva Jag.  Den människan finns inte längre.    Jag lyssnade på Glenn Harrolds app på ...

Av Linda - 4 juli 2013 16:51


Jag har ju som bekant gått upp många, många, många kilon i vikt, under en kort period.  Närmare 27 kg för att vara exakt.  I mars vägde jag 85 kg, efter 15 kilos viktminskning.   Jag kämpade för att sluta med mitt zolpidemmissbruk, med följden at...

Av Linda - 16 juni 2013 22:32


Nu blir det bloggtorka ett tag för min  dator försvinner ner till Varbergstrakten där mina två äldsta barn ska vara i 1,5 vecka.     Jag känner mig väldigt stolt för igår och idag satt min man och mina barn och snaskade chips och ostbågar.  Det g...

Av Linda - 14 juni 2013 17:02

Sedan sista inlägget har det skett en försämring i min ME      Orken är nära noll nu, och jag är sängliggandes närmare 20 timmar om dygnet.  Alla tankar på träning eller promenader mer än korta kisspromader med hunden är lönlösa.     Jag har ...

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards